Читайте новини Галас на GoogleNews - Нажміть підписатися

Читайте новини Галас у Телеграм каналі - Відкрити

У Тернополі дітей навчають складати роботів

Вітряки, алігатори, вертольоти, поїзд й кораблі – усе це можна зібрати з конструктора LegoWedo 2.0. Такі заняття не лише цікаві, але й корисні, бо розвивають уяву, пам’ять, увагу. Оля Підлатюк уже два роки займається робототехнікою і навчає цьому вмінню дітей у гуртку«Robokids» при  Тернопільській міській станція юних техніків.
-Як давно діє гурток у Тернополі? Скільки діток його відвідують?
– Передусім варто сказати, що сучасні діти дуже особливі: ранній розвиток, спортивні секції та уроки англійської… Батьки тримають їх в тонусі від малечку. А їм іноді так хочеться погратися! Але не на самоті, а у товаристві однолітків. Тому, у вересні 2017 року у Комунальному закладі Тернопільської міської ради «Станція юних техніків», з моєї ініціативи та за підтримки небайдужих батьків, відкрили гуртки «Robokids» для дітей від 7 до 9 років (молодша школа). Нині заняття відвідують 20 дітей, у двох паралельних групах, двічі на тиждень.
– Як проходять заняття? Які теми розглядаєте?
– Навчання ґрунтується на практичній діяльності учнів. На заняттях діти виконують різноманітні логічні завдання (математичний лабіринт, малюнок по клітинках, що потрібно фахівцю?, додай відсутню частину), в ігровій формі знайомляться з основами робототехніки, принципами дії та застосування простих механізмів, графічним середовищем програмування.
Lego – дуже популярна іграшка та величезне поле для творчості та розвитку дитини. Граючись із навчальним набором LegoWedo 2.0, учні вигадують рухомі моделі і втілюють в життя свої задуми. Навчання проходить поетапно: від простих моделей (вітряк, алігатор) до прототипів реальних об’єктів (громадський транспорт, повітряний транспорт, морський порт).
Робототехніка дозволяє в режимі гри показати дитині закони фізики або математики, а також вивчити базові структури програмування, знання яких необхідні для управління роботами.
Працюючи у гуртку діти розвивають увагу, фантазію, пам’ять, навички взаємодії;  отримують знання про форму, пропорції і симетрію, розширюють свої уявлення про навколишній світ; освоюють поняття балансу конструкції, її оптимальної форми, міцності, стійкості/рухливості.

-Знаю, що часто гуртківці беруть участь і різноманітних олімпіадах. Похваліться нагородами.
– Так, для визначення рівня своїх умінь учасники гуртків постійно беруть участь у різноманітних фестивалях, змаганнях, олімпіадах, конкурсах.
Торік, у жовтні, відбулася Всеукраїнська олімпіада з робототехніки. Наше місто представляли гуртківці КЗ ТМР «Станція юних техніків», мої маленькі генії: Лобас Денис, Іщук Ілля та Старуселець Валерій. Візьміть до уваги, що ці діти тільки у вересні розпочали своє знайомство з можливостями конструктору LegoWedo 2.0 та не побоялися вже за півтора місяці продемонструвати свої досягнення на Олімпіаді. Мої учні змагалися в основній категорії, завданням якої було зробити і запрограмувати робота, що виконує роль рейнджера Національного парку. “Робот НЛО”, як його назвали діти, мав очистити парк від сміття, утримати лісову пожежу, забрати відвідувача і допомогти тварині. І всі ці добрі справи потрібно було виконати протягом двох хвилин. Команда «Станції юних техніків» на відмінно впоралася із завданням порятунку лісу від пожежі! І хоча гуртківці не стали переможцями, проте здобули досвід, необхідний для майбутніх перемог! Зі слів матусі одного з учасників команди: «…діти побачили багато нового, подивились на інші команди, зрозуміли свої помилки і це, обов’язково, буде стимулювати їх для вдосконалення своєї команди і своїх моделей роботів. Це була їхня перша олімпіада, але точно не остання…»
Потім був Міжнародний конкурс з комп’ютерної вправності «Бобер». І охочих виявилося багато. Організувати та провести конкурс при великій кількості учнів – завдання для вчителів відповідальне і непросте. Проте, завдяки злагодженій роботі, взаємоповазі та підтримці одне одного, вчителі інформатики впорались із завданням. І таких можливостей багато. Згадаю лишень ще Міжнародний освітній конкурс “Олімпіс 2017 – Осіння сесія» та Міжнародний освітній конкурс “Олімпіс 2017 – Весняна сесія”.
Також пізнаємо світ завдяки екскурсіям.
Цікавою була наша екскурсія у пожежну частину «Вивчаємо властивості води». Гуртківці дізналися, як вода потрапляє у пожежну машину, приміряли пожежні каски, ознайомилися з сучасними і давніми засобами пожежогасіння. Після відвідування музею дітей запросили на екскурсію у гаражі частини, де продемонстрували відполіровані до блиску пожежні автомобілі та нове аварійно-рятувальне обладнання. «Вогнеборці – безстрашні!» – такий висновок зробили діти та пообіцяли неухильно дотримуватися усіх правил безпеки.
Також, вже в цьому році, ми відвідали Тернопільводоканал. Діти дізналися про шлях води від артезіанської свердловини до кранів тернополян та як вимірюється жорсткість; побачили взірці насосів, гідранту, люків; почули поради щодо економії цього надзвичайно цінного ресурсу Землі. А наостанок, ще й отримали подарунок – книжки «Вода – це життя!».
– Що у планах, які конкурси попереду?
– З нетерпінням чекаємо на поїздку в Київ для участі у Всеукраїнському фестивалі «Robofirst – більше ніж роботи!». Плануємо, також, представляти свої досягнення на «Наукових пікніках» у травні.
–  Якщо дитина хоче відвідувати ваш гурток, куди звертатися?
–  Ми знаходимося на вулиці Київській 3Б, КЗ ТМР «Станція юних техніків». Групи працюють: у вівторок та середу з 14.30 до 16.00. А також у суботу та неділю з 13.00 до 14.30.
Спілкувалася Наталія Червак

У Тернополі започаткували ще одну добру справу

Обласних депутатів знову кличуть на сесію