У Тернополі розпочав роботу новий міський автобусний маршрут №35 «Вул. Винниченка – ТРЦ «Подоляни»». Наразі на маршруті працює шість великих низькопідлогових автобусів марки «MAN». Про це повідомляє міська рада Тернополя.
Великі автобуси сполучили масиви «Дружба», «Східний» та «Сонячний»
«На численні прохання тернополян, новий автобусний маршрут пролягає від житлового масиву «Дружба» до «Сонячного» та, зокрема, до ТРЦ «Подоляни», – відзначив очільник Тернополя Сергій Надал. – Відтепер учні та студенти тернопільських ВУЗів, а також усі пільговики матимуть можливість безкоштовно та комфортабельно доїжджати практично до усіх мікрорайонів Тернополя, адже маршрутами комунального транспорту у місті ми сполучили масиви: «Дружба», «Східний» та «Сонячний».
У місті загалом налічується 21 комунальний низькопідлоговий автобус марки «MAN A21» та три автобуси – «ЛАЗ А191».
У Тернопіль вже прибули 21 великих автобуси
Як повідомили у КП «Тернопільелектротранс», станом на 1 листопада 2019 року у Тернопіль прибули низькопідлогові автобуси, які мали бути доставлені в Україну з Чехії до кінця цього року, відповідно до умов договору купівлі-продажу, укладеного між КП «Тернопільелектротранс» та чеською фірмою «ZEDEXO» s.r.o.
Тендер на проведення закупівлі низькопідлогових автобусів марки «MAN A21» для міських перевезень пасажирів було проведено комунальним підприємством наприкінці минулого року.
Придбані автобуси вміщують понад 80 пасажирів та пристосовані для осіб з обмеженими можливостями, обладнані двигуном внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG) екологічної безпеки Є5, укомплектовані і відповідають європейським стандартам якості. Автобуси повністю готові до експлуатації.
Наразі ті великі автобуси, які ще не виїхали на маршрути, проходять необхідні процедури оформлення документів та розмитнення. І після цих технічних процедур вони одразу виїдуть на вулиці Тернополя.
Складнощі у процесі закупівлі європейських автобусів
У планах мерії Тернополя – закупка близько 100 низькопідлогових автобусів. Однак об’єктивні причини ускладнюють цей процес. Наприклад, 2 листопада не відбувся черговий тендер на постачання у Тернопіль 50 великих автобусів. Причина банальна – участь у торгах у системі Прозоро взяло участь лише один учасник.
Але є й позитивна інформація. Є можливість закупівлі 50 великих автобусів через іншу тендерну процедуру. В ідеалі автобуси можуть з’явитися у Тернополі ще до нового року.
Зірвати цю угоду може лише значне збільшення курсу долару. З такою проблемою зіткнулися й інші українські міста, зокрема сусідній Львів. Там місцева влада була змушена відмовитися від європейських та місцевих («Електрон») автобусів саме через загрозу коливання курсу долара і, відповідно, можливе збільшення вартості таких автобусів. Тому Львів переключив свою увагу на білоруські автобуси.
Чому все таки потрібно завозити автобуси з Європи
Головне пояснення тут одне: якби місто розраховувало лише на нові автобуси, то оновлення транспортного парку затягнулося б на десятиліття.
Європейські великі автобуси продаються в Україні за пільговими цінами. У країнах ЄС діє програма оновлення рухомого складу, в рамках якої Брюссель і держава оплачує до 70 % вартості нового автобуса (чи трамвая), а місто – лише 30 %. Схожу програму для українських міст (фінансування на рівні 50 на 50) на урядовому рівні успішно завалили 10 років назад.
Тому керівництву європейських міст вигідно дешево продавати в Україну автобуси, навіть ті, які практично нові.
Таким чином, у Тернополі крок за кроком реалізується програма відмови від старих “маршруток” та переходу на великі сучасні автобуси. Щомісяця на вулицях Тернополя з’являється більше таких автобусів. Тернопіль переходить на європейську систему комунального транспорту з комфортними для всіх категорій населення автобусами.
Віра Сотник
This website uses cookies.