Стенфордська інтернет-обсерваторія опублікувала результати дослідження операцій розвідки Росії в інтернеті, проведеного на основі даних, наданих Фейсбуком.
Про це повідомляють Тексти.
Експерти вивчили тактики, які агенти російської розвідки з “Главного управления Генерального штаба Вооружённых сил Российской Федерации”, або ГУ (більш відомого за старою назвою ГУР), використовували в інтернеті за останні роки, щоб формувати вигідне для Росії інтернет-середовище.
Головне в контексті України:
Дослідники вивчали мережу сторінок, пов’язаних з такими онлайн-групами як Кібер-беркут, “Комітет солдатських матерів України” та “Виїхати з України”.
У своїй агресивній кампанії дезінформації проти України (з 2014 року) російський уряд часто використовує суперечливі повідомлення, які, тим не менше, переслідують одну загальну мету: послабити Україну та залишити її під контролем Росії. (Напрошується паралель з діяльністю “Агенції з інтернет досліджень” (інші назви: IRA, “Ольгіно”) – ті також створюють декілька конфліктуючих груп, щоб збільшувати протистояння стосовно якогось дражливого питання, наприклад вакцинації, володіння зброєю або прав кольорового населення (у США)).
Серед багатьох часто протилежних векторів операцій розвідки Росії в Україні, дослідники виділили дезінформацію, спрямовану на зменшення легітимності влади у Києві; зниження рівня довіри до ЗСУ (з використанням для цього частини громадських організацій); для переконання українських громадян у тому, що у їхньої батьківщини “немає майбутнього” і тому необхідно емігрувати (в першу чергу, в Польщу)
Хоча сторінки, які були проаналізовані, мали різні напрямки діяльності, загальною об’єднуючою метою було знищення рівня підтримки влади та підсилення суперечок між східною та західною частинами країни.
Загалом, дослідники зі Стенфорда доходять висновку, що розвідка Росії використовувала модифіковані для інтернету методи, які відомі ще з часів Радянського Союзу: їх призначення штучно підсилювати наративи, вигідні для Росії та такі, що послаблюють її ворогів. Цікаво, що на відміну від значно більш успішного “Ольгіно” (які поширюють в першу чергу “меми”, а не наративи), розвідка досягала успіху лише в обмеженій кількості випадків, особливо коли внаслідок інформаційних спецоперацій їм вдавалося використати “корисних ідіотів” у мейнстрімних західних медіа.
This website uses cookies.