Можливість визначитися з професією мрії: Сергій Токарєв про те, як STEM is FEM впливає на учасниць проєкту

Нові знання, можливість визначитися з майбутньою професією та відчуття залученості до спільноти однодумиць — саме це отримують українські дівчата, коли долучаються до активностей проєкту STEM is FEM. Зокрема, 17% учасниць спільноти кардинально змінили свій освітній напрямок під впливом громадської організації.

Про це розказав ініціатор STEM is FEM, IT-бізнесмен та інвестор Сергій Токарєв. За його словами, наприкінці 2023 року команда проєкту провела опитування серед учасниць активностей, аби дізнатися про їхні освітні потреби.

“Найчастіше дівчата долучаються до проєкту у віці 16-20 років. Тож ми можемо спостерігати, як учасниці, які прийшли старшокласницями, вступають в університети та отримують перші робочі офери за STEM-спеціальностями. Проєкт проводить освітні активності, які надихають молодих українок йти за мріями, долати гендерні стереотипи і ставати новою генерацією фахівчинь у STEM-сферах”, — ділиться Сергій Токарєв.

Більше половини учасниць заходів STEM is FEM зазначають: ініціативи проєкту вплинули на їхній вибір подальшого навчання. Так, 55% дівчат обрали для себе спеціальності, пов’язані з наукою та технологіями.

Наприклад, одна з учасниць, Маргарита Перепелиця, отримала золоту медаль на Міжнародному екологічному конкурсі Genius Olympiad та має публікацію в американському науковому журналі International Journal of High School Research. Інша дівчина, Олена Петришин, є студенткою Мілтонської академії. Серед предметів, що вивчає дівчина — історія і філософія науки та наука в сучасному світі.

У межах опитування, учасниці спільноти також розказали, чого їм бракує в українському освітньому просторі. Зокрема, 96% хотіли б мати менторку — жінку, яка досягла професійного успіху у вибраній ними сфері та могла б поділитися досвідом та знаннями. У той же час 97% дівчат зазначили, що для них важлива можливість пройти стажування за обраною спеціальністю. Часом такі перспективи учасниці отримують по завершенню активностей проєкту.

Так, у 2023 році STEM is FEM реалізував освітній курс “Урбаністика”, у межах якого 50 учасниць протягом чотирьох місяців вивчали основи будування та архітектури. Однією з його випускниць стала Рената Сейфулліна. На момент проходження курсу дівчина вчилась на інженерку-будівельницю у Львівській політехніці — однак під впливом “Урбаністики” вирішила змінити спеціальність. Тож Рената перевелась до Харківської школи архітектури, а перед початком навчального року пройшла стажування у Львівській міськраді. Там дівчина аналізувала майбутні урбаністичні проєкти міста та спілкувалась з місцевими архітекторами.

Шість інших випускниць освітнього курсу пройшли стажування у ГО UrbanReform; троє з них відвідали Охтирку. Там дівчата допомагали розробляти генплан міста: вивчали його історію та архітектуру, спілкувались з місцевою громадою, працювали з мапами та геоінформаційною системою. Така практика стала прикладом залучення молоді до відновлення зруйнованих війною українських міст. Адже при прийнятті урбаністичних рішень потрібно спиратися на позиції представників різних груп населення — тільки так можна зробити публічний простір комфортним та безпечним для всіх громадян.

STEM is FEM — українській освітній проєкт, який популяризує STEM-спеціальності (науку, технології, інженерію та математику) серед українських дівчат. За п’ять років діяльності ГО об’єднала понад 500 учасниць. У 2023 на участь в освітніх ініціативах проєкту надійшло понад чотири тисячі заявок. Минулоріч STEM is FEM отримав звання “Почесний амбасадор України в сфері науково-освітньої дипломатії” від Міністерства закордонних справ України.

 

Микола Галас

This website uses cookies.