За статистикою, понад 50% людей не ведуть домашню бухгалтерію через те, що “вона не працює”.
Тобто саме у них вона з тих чи інших причин не спрацювала. Не допомогла визначити, куди йде значна частина грошей і як заощадити. Але ж іншим людям допомагає. Тож варто розібратись, що саме заважає людям контролювати власні ж гроші.
Знайти в інтернеті програми, які допоможуть вести бюджет так само просто, як і знайти в Joker casino промокод бездепозитний бонус. Але підібрати програму чи створити табличку, яка підійде для потреб певної людини може бути складніше. Одні можуть бути не зручними, інші не підходять для бюджету певного розміру. Це також впливає на те, що люди зовсім перестають вести свій бюджет.
Перше, що потрібно для контролю над власними коштами: почати аналізувати доходи та витрати. На другому етапі вже можна почати їх планувати. Але щоб щось планувати, потрібно знати, яка картина є на теперішній час.
Здається, все просто: потрібно завести таблицю та вносити туди всі доходи та витрати. Або робити це вручну — в зошиті чи блокноті. Або дивитися фінансову історію у банківському додатку. Останній варіант підходить для тих, хто отримує і витрачає гроші через банківські картки. Рух готівки доведеться рахувати окремо.
Але саме на цьому етапі люди частіше за все отримують багато розбіжностей через те, що:
Тобто контролювати бюджет можна тільки у двох випадках:
Така схема дозволить за кілька місяців точно визначити всі витрати та присвоїти їм певні категорії. Тоді ви точно будете знати, куди яка частина доходу йде, де можна економити, а де навпаки, не вистачає коштів. І не виникне ситуації, коли за тиждень до зарплати гроші закінчилися, і ви не розумієте, куди вони пішли.
В усіх книжках та статтях по фінансовій грамотності кажуть про те, що обов’язкові платежі потрібно ставити в пріоритет та виділити гроші на них в першу чергу. До необхідних витрат відносяться:
Але багато хто забуває віднести до таких самих обов’язкових категорій кошти на свої бажання, розвиток та заощадження. Адже, якщо їх залишити на потім, найчастіше “потім” не настає. А якщо відкласти одразу, як і на інші обов’язкові витрати — вони будуть пріоритетними.
This website uses cookies.