У Тернопільській школі №28 за 200-бальною системою оцінювання відтепер навчають учнів 9-11 класів. Бали учні накопичують, аби в сумі отримати 200 за семестр.
Директорка школи Лілія Вавринів розповіла Суспільному, що так готують учнів до вступу у вищі навчальні заклади.
Одинадцятикласник Костянтин Куч каже, що свої оцінки учні накопичують, щоб за підсумком семестру отримати 200.
“Цього року в нас є мотивація робити більше завдань, бо за це ми отримуємо більші оцінки. З однієї сторони, це легше, а з іншої треба зусилля докладати”.
“Я була здивована, адже не чула, що в школах була 200-бальна система, це було неочікувано і досить цікаво. Можна визначити пріоритети на завдання, є завдання, які мають менше балів, то ти можеш їх не робити, якщо тобі важче”.
“Ця система, яка застосовується у вищих навчальних закладах, саме в нашій школі є адаптована шкільних реалій. Діти не отримують оцінки, вони отримують бали, які накопичують, складають. За семестр вони можуть мати максимально 200 балів. Цю суму за певною шкалою ми переводимо потім у 12-бальну систему. Оцінка втратила свій каральний ефект, вона втратила вплив на формування негативних емоцій дітей. Просто дитина собі, як в гаманець складає свої бали”.
“Система введена у старших класах, то це адаптація дітей і до здачі ЗНО, яке оцінюється у 200 балів, і потім до навчання у вищих навчальних закладах, де переважає модульне 200, чи 100-бальна система”.
“В Законі України про повну загальну середню освіту стаття 17 передбачено, що школа може розробляти власну шкалу оцінювання. Запроваджувати, наприклад, 100-бальну, 200-бальну систему, рейтингові системи, накопичувальні системи, системи описові, системи, які передбачають зарахування та не зарахування навчальної діяльності”.