Як не стати жертвами шахрайства під час продажу товарів в Інтернеті – рекомендації кіберполіції

Шахрай може діяти за таким сценарієм: шукає оголошення щодо продажу товарів на інтернет-майданчику, телефонує або пише продавцю в месенджер.

Далі аферист погоджується купити товар, каже, що оформив покупку за допомогою сервісу доставки і для отримання коштів продавцю потрібно перейти за індивідуальним посиланням і зазначити дані своєї карти, щоб продавець міг нібито отримати оплату на картку.

Продавець переходить за посиланням, вводить усі реквізити картки.

Шахрай випитує у продавця залишок коштів на картці та смс-код від банку. Отримавши інформацію, привласнює кошти з рахунків.

Щоб ввести в оману продавців, зловмисники створюють шахрайські сайти, які візуально схожі на справжні сайти відомих торгівельних інтернет-майданчиків. На таких підроблених сторінках також може бути форма спілкування в чаті, яка нічого спільного з реальною підтримкою відповідного сервісу не має.

Обговорюйте деталі угоди виключно в чаті торговельного майданчика або використовуючи його додаток. Не вводьте реквізитів платіжних карток (CVV-код, термін дії картки) на незнайомих платформах та не передавайте стороннім зазначену інформацію в інший спосіб.

Безкоштовно перевірте сайт онлайн-магазину на сервісі Кіберполіції “STOP FRAUD”: https://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/ або на сервісі Асоціації “ЄМА” CheckMyLink: https://check.ema.com.ua/. ВАЖЛИВО! Схема шахрайства може бути абсолютно новою або добре прихованою. Тому, крім перевірки на сайті Кіберполіція в розділі “STOP FRAUD” та сервісі CheckMyLink, здійснюйте також власну перевірку: почитайте відгуки про продавця та дізнайтеся історію роботи Інтернет-магазину.

Марта Краузе

This website uses cookies.