Як благодійному фонду офіційно купити авто для ЗСУ в Україні: інтерв’ю

Багато волонтерів в Україні зареєструвалися у благодійні фонди заради прозорості своєї роботи перед благодійниками і державою. Збір коштів на рахунки фонду хоч і гарантують прозорість роботи фонду, проте додають засновникам вимог дотримуватися законодавства України при покупці спорядження чи найчастіше – транспортних засобів для ЗСУ, пише Терен.

Якщо благодійний фонд збирає кошти на свій рахунок – він не може просто придбати за ці гроші машину в Європі. Змушений шукати юридичну особу, яка погодиться підписати договір, та чекатиме на офіційні процедури банківського обміну гривень на іноземну валюту та процесу перерахунку коштів на рахунок іноземного продавця.

Так само, якщо фонд хоче придбати за зібрані на офіційний рахунок кошти машину для ЗСУ в Україні – він буде зобов’язаний сплатити податки.

Директорка Благодійної організації «Благодійний фонд Івана Чайківського «Покрова» Любов Вовк ділиться досвідом щодо придбання в Україні транспортних засобів (далі ТЗ) для потреб військових.

“Вперше наш фонд зіткнувся з процедурою офіційної закупівлі ТЗ, коли ми закривали потребу в чотирьох вантажних автомобілях для бригади Національної гвардії України «Азов». Купували по перерахунку в фізичних осіб та сплачували необхідні податки”, – каже вона.

Відповідно до статті 173 Податкового кодексу ставка податку щодо доходу від продажу об’єкта рухомого майна, отриманого фізичною особою протягом податкового року, становить 5 % від вартості авто + військовий збір – 1,5%.

“Щоб не платити податки, єдиний вихід для фондів, яким і так непросто зараз збирати донати – це купувати легковий автомобіль у людини, яка продає лише один об’єкт рухомого майна протягом податкового року. Такий дохід для продавця не підлягає оподаткуванню”, – пояснює Любов Вовк.

Якщо ж протягом року продавець уже реалізував один транспортний засіб, тоді необхідно буде сплатити 5% ПДФО і 1,5% військового збору. Починаючи з третьої угоди, сума ПДФО зростає – до 18%, ставка військового збору залишається 1,5%.

Знімати з обліку транспортний засіб потрібно обов’язково. Процедура здається простою, але про етапи її виконання повинен знати кожен продавець авто.

Насамперед автовласник відправляється в сервісний центр МРЕВ і подає заяву на проведення експертизи звірки номерів. Йому необхідно сплатити державне мито і купити спецбланк, на якому буде вестися протокол експертизи. Наступний етап-складання заяви на ім’я інспектора для того, щоб ТЗ було знято з обліку. Далі транспортний засіб, призначений для передачі військовій частині, ставиться на транзитні (червоні) номери. Постановкою на облік займатиметься уже безпосередньо новий власник – військова частина, після підписання акту передачі.

Паралельно з процесом зняття з реєстрації, благодійний фонд і продавець укладають договір купівлі продажу. У ньому обов’язково повинна бути прописана вартість транспортного засобу. Також варто вписати пункт:

«На умовах цього Договору Продавець зобов’язується передати Покупцю транспортний засіб, згідно опису нижче (надалі – Товар), а покупець зобов’язується оплатити його за ціною, визначеною у договорі та безоплатно передати як благодійну допомогу на потреби військової частини (вказати реквізити військової частини, яка зверталася листом-клопотання до фонду)».

Також варто прописати схожий текст в пунктах щодо обов’язків покупця.

“Разом з договором, продавець і благодійний фонд підписують тристоронній акт приймання-передачі транспортного засобу, як благодійної допомоги – у трьох примірниках”, – зазначає Любов Вовк.

Однією стороною в акті виступає власник транспортного засобу – Продавець. Другою стороною є благодійний фонд – Покупець. Третьою стороною є представник військової частини – Одержувач.

“Раджу також дотримуватися процедури підписання договору і актів прийому-передачі, навіть якщо благодійний фонд купує транспортний засіб не по перерахунку, а за зібрані благодійні внески у готівковій формі”, – каже директорка благодійного фонду.

 

Марта Краузе

This website uses cookies.