Трагедія трапилася зранку 20 березня між селищами Дружба та Микулинці приблизно о 08.20. Із рейсового автобуса, який їхав із Тернополя до Івано-Франківська, на проїжджу частину випала 56–річна Надія Кордуба. Наразі жінка в дуже важкому стані, перебуває в реанімаційному відділенні теребовлянської лікарні.
Рідні потерпілої звернулися в редакцію «20 хвилин» із проханням допомогти знайти пасажирів, які їхали того дня разом із нею та можуть розказати правду про те, що сталося.
– Біда в нашій родині. Молимося, аби мама одужала. Вона їхала у Микулинці, спізнилася на свій автобус, тому сіла на той, що їхав до Івано-Франківська. Мала вийти на зупинці біля ресторанного комплексу одразу за кільцем. Але випала з автобуса прямо на кільці перед зупинкою. Сильно вдарилася головою. Зараз – у реанімації без свідомості. Її прооперували, але стан не покращився, вона в комі, – розповідає син Віталій.
Родина не знає, що точно сталося, тому і розшукує очевидців, які можуть сказати більше.
– За словами водія, вона сама вискочила на ходу. Але як так? Може, несправні двері чи різко повертав? Як пасажири можуть просто випадати на дорогу під час руху? – продовжує невістка потерпілої Тетяна Кордуба.
За словами співрозмовниці, ззаду автобуса їхав ще і тягач Volvo. Він не дотримався безпечної дистанції і в’їхав у автобус, коли той зупинився, кажуть у поліції. Рідні навіть бояться уявити, якби той автомобіль ще наїхав на пані Надію…
– Поки приїхала швидка, допомогу мамі на місці надавав водій іншого авто, він сімейний лікар, звати його Микола, якраз їхав на роботу, – розповідає пані Тетяна. – Ми щиро вдячні йому за те, що він зробив. Якби не він, навіть не знаємо, що було б.
Рідні не можуть оговтатися від того, що сталося. Моляться, аби мама одужала.
– Водій та його співробітники із АТП, де той працює, пропонували нам допомогу, мовляв, щоб ні ми, ні вони не мали проблем. Але в нас уже є проблеми, головне – щоб мама вижила. Ми ніяких претензій нікому не висловлювали. Ми хочемо знати: як так із автобуса на ходу можуть випадати пасажири? – пояснює редакції «20 хвилин» син Віталій.
Не лише родичі, але й правоохоронці відділення поліції №3 (м. Теребовля) шукають очевидців. Про це офіційно повідомили на сайті обласної поліції.
– Просимо відгукнутися очевидців автопригоди, яка трапилася 20 березня на дорозі М-19 Доманово-Ковель-Чернівці-Тереблече, між селищами Дружба та Микулинці. Будь-яка інформація може стати корисною для подальшого розслідування даного кримінального провадження і встановлення винних. Залишити інформацію можна, зателефонувавши на лінію «102» або за номером 098 716 98 40, – йдеться у матеріалі.
Чому ж працівники поліції не могли опитати пасажирів, які їхали з потерпілою у автобусі, одразу на місці події?
– Усе тому, що повідомлення про подію ми отримали від медиків, які вже привезли жінку в лікарню. Це було близько 9–ої години ранку, – говорять тамтешні поліцейські. – Коли ми приїхали на місце події, то фактично нікого вже й не було. Ми провели всі необхідні слідчі дії. У водія відібрали кров для проведення судово-медичної експертизи. За попередніми даними, як водій автобуса, так і водій тягача були тверезими. Відкрили кримінальне провадження за частиною 1 статті 286 Кримінального Кодексу України. Триває розслідування.
Ми попросили прокоментувати ситуацію і водія автобуса – пана Василя (прізвище редакції відоме – прим. авт.). Той запевняє, що не знає, як усе трапилося і не може повірити, що це не сон.
– Я не спав усю ніч. Постійно перед очима – людина дорозі. Я не розумію, як усе трапилося. Все відбулося за секунди. Я був на кільці, швидкість була малою, 10–20 кілометрів. В автобусі на той момент перебували лише 16 пасажирів, усі сиділи. Якби там справді був перебір. А то місця було вдосталь, – говорить він. – Двері в автобусі були зачинені. Конструкція влаштована так, що їх може відкрити лише пасажир, піднявши ручку догори.
Надія Кордуба випала саме з передніх дверей. Щоб відчинити їх, ймовірно, треба було вже стояти на сходинці. Чому водій не побачив там пасажирку?
– Я не знаю, не бачив її. Усі були на місцях. На самому кільці зосереджено дивився на дорогу, тому навіть не помітив, як усе відбулося. Одна пасажирка казала мені, що потерпіла раптово підбігла до дверей, та жіночка дуже поспішала, ще тримала сумку в руці. Для чого було бігти? Не розумію. Я зупиняюся одразу за кільцем, – говорить пан Василь. – Секунда… І така біда. Я помітив у дзеркала людину на асфальті, миттєво зупинився, тоді в мене в’їхав тягач.
Водій каже, що має 30 років стажу, але такого з ним ніколи не траплялося. Переживає, аби пані Надія одужала.
Редакції «20 хвилин» вдалося знайти двох пасажирок, які того дня були в рейсовому автобусі. Одна з них відмовилася говорити. Інша розповіла, що бачила.
– Ця жіночка сиділа біля мене спереду, у правому ряду. Вона біля вікна, а я біля проходу. Вона молилася всю дорогу, тримаючи у руках вервицю. Перед поворотом вона встала й підійшла до дверей. Напевно, вона одну ногу спустила на сходинку, а при повороті автобус колихнуло, вона не втрималася, схопилася за ручку дверей і випала, – каже пані Марія. – Людей не було, автобус не був повний.
Чи робив шофер зауваження пасажирці? Жінка сказати не може, бо, каже, не чула.
Пасажирка готова розказати усе, що бачила, правоохоронцям.
Нам відомо, що все сталося у автобусі «Еталон» — він призначений для перевезення пасажирів на міських, приміських і міжміських комерційних маршрутах. Даний транспортний засіб належить ПРАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКЕ АТП 16127», яке зареєстроване ще в 1998 році. Юридична адреса підприємства – м. Тернопіль, вулиця Галицька.
Згідно з даними порталу https://youcontrol.com.ua, у користуванні – 40 транспортних засобів, у власності – 29.
У якому стані був транспортний засіб перед поїздкою, чи проходив технічний огляд, чи оглядали водія перед виїздом на маршрут? Про це все ми запитали у перевізника.
– Ми забезпечити перевірку технічного стану і комплектності транспортного засобу. Перед виїздом автобус оглядав механік, а водій пройшов медичний огляд, – розповідає керівник АТП Володимир Стець.
Журналістка «20 хвилин» побувала не території АТП, аби перевірити, чи справді є документи, які підтверджують стан транспортного засобу.
– Ось у журналі запис, про те, що цей автобус пройшов огляд. Його проводив інший працівник, він зараз (21 березня – прим. авт.) вихідний, – говорить механік Ростислав Дзюбак, показуючи на журнал, де записи ведуть від руки. – Автобуси оглядаємо двічі. Увечері – коли повертаються і зранку – коли виїжджають на маршрут. Дивимось абсолютно все – і колеса, і освітлення, і рульові тяги, і гальма. Водій перед тим проходить огляд у медпункті. Все це вносимо з відповідними печатками у шляховий лист і передаємо водієві.
О 6.20 у понеділок, 21 березня, автобус виїжджав з АТП, про це дізнаємось із запису в журналі.
– Цей автобус «Еталон» – 2008–го року випуску. Місяць тому він пройшов капітальний ремонт. Від виробника передбачена така конструкція, що двері може відчинити сам пасажир, натиснувши ручку догори, – додає заступник директора з безпеки руху Андрій Крушельницький. – Ми дуже переживаємо через цю ситуацію та вболіваємо, аби жінка одужала. У нас аварій таких не було давно, дуже прикро, що так трапилося. Ми готові допомагати рідним потерпілої фінансово.
Ми перевірили – автотранспорт БАЗ А079.23, що використовується в ліцензійній діяльності, – справді є у користуванні акціонерного товариства. Рік випуску – 2008, є 30 пасажирських місць, йдеться у youcontrol.
«20 хвилин» також показали приблизно такі ж самі двері, як і у автобусі, який зараз перебуває на штрафмайданчику в Теребовлі.
– Бачите, ручку треба підняти догори, аби відкрити двері. Водій не може технічно ніяк їх заблокувати. Якщо просто тиснути на двері чи донизу – дверцята не відчиняться, – демонструють працівники АТП.
Хай там як, а трагедія все-таки сталася, і очевидно, пасажирка теж не знала про всі нюанси функціонування дверної ручки.
– Трапився нещасний випадок. Хоча ми не знімаємо відповідальності із себе. Ми розуміємо переживання рідних потерпілої й самі всі бажаємо одужання жінці. Ми не знаємо, чому водій не помітив пасажирку, очевидно, на кільці він просто фізично не міг помітити, бо дивився на дорогу. А вона не втримала рівновагу біля дверей і випала… – припускають в АТП.
Загалом, як повідомили редакції у АТП, ще є чотири таких самих «Еталони», ручки у яких відкриваються догори. Чи будуть створені більш безпечні умови перевезення у таких транспортних засобах? Про це ми також запитали у перевізника.
– Ми проведемо бесіди з усіма водіями. Крім того, думаємо над тим, як далі працювати з такими дверними конструкціями, які ще додаткові умови можемо створити, аби запобігти подібним трагедіям у майбутньому, – говорить Андрій Крушельницький.
This website uses cookies.