Комерційні торги vs. публічні закупівлі. На чому простіше заробити?

Щодня приватні компанії проводять комерційні торги, а державні організації – публічні закупівлі Prozorro. Це процедури, під час яких купуються товари, послуги або виконання робіт. В основі і тих, і інших лежить однаковий принцип: провести аукціон серед потенційних постачальників, щоб отримати предмет закупівлі за оптимальною ціною.

Для постачальників ці процедури мають деякі відмінності:

Вартість участі

Проведення комерційної закупівлі оплачує її організатор. Тому учасники можуть приймати в ній участь безкоштовно. А от участь у тендерах Прозорро є платною для учасників і залежить від її вартості: від 17 грн (для закупівель вартістю до 20 000 грн) до 3 400 грн (для закупівель вартістю від 4 млн грн).

Процедура проведення закупівлі

Державні закупівлі регламентуються законодавством (в першу чергу – Законом «Про публічні закупівлі»). Тому всі вони проходять по чітко затвердженому алгоритму, а замовник не може приймати неправомірних рішень або ставити дискримінаційні вимоги (інакше на нього подадуть скаргу в Антимонопольний комітет України).

Чіткого регламенту проведення комерційних закупівель немає. Тому організатор може сам визначати, які документи вимагати від учасників і за яким принципом їх відбирати.

Рівень конкуренції

Рівень конкуренції у закупівлях Prozorro в середньому становить 2,4. У той час як в комерційних закупівлях він становить в середньому 3,5. Причина цього очевидна: щомісяця публічних тендерів проводиться в десять разів більше, ніж комерційних.

Процедура вибору переможця

У державних закупівлях велику роль грає ціна, запропонована учасником, оскільки тендери проводяться в першу чергу для економії бюджетних коштів. В результаті аукціону перемагає саме той постачальник, що запропонував найнижчу ставку.

У комерційному тендері організатор може переслідувати різні мотиви: хотіти заощадити кошти, купити найбільш якісний товар, знайти нових постачальників і т.д. Тому переможцем зовсім не обов’язково стане учасник з найнижчою ціновою пропозицією.

Можливість аналізувати попередні закупівлі організатора і конкурентів

Публічні закупівлі названі такими не просто так – вся інформація про них зберігається у відкритому доступі. Тому існує кілька сервісів аналітики, з яких можна отримати всю необхідну інформацію про роботу організаторів, постачальників, про ціни, вимогах, документах і навіть випадках оскарження. Такий модуль можна знайти на сторінці будь-якого вибраного тендеру з переліку: https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/

У комерційних закупівлях такої можливості немає. Інформація є конфіденційною, і не може розголошуватися. Тому неможливо дізнатися, за якою стратегією діють конкуренти. З іншого боку, в цьому і немає особливої ​​необхідності, оскільки, нагадаємо, замовник може вибирати переможцем не тільки учасника з нижчої ціною.

У яких закупівлях вигідніше брати участь

Як бачите, і публічні, і комерційні закупівлі мають свої особливості. Досвідчені постачальники спокійно працюють і там, і там, успішно продаючи свої товари, послуги та роботи, і заробляють на цьому до декількох мільярдів гривень на місяць. Щоб визначити, що підходить саме вам, радимо спробувати свої сили в обох процедурах.

 

Автор: Галас



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *