Хто ті турки, що будують «дорогу за мільярд» на Тернопіллі?

Вартість ремонту траси М-30 на території нашої області – 1,119 млрд грн.

22 березня розпочався поточний середній ремонт між містами Тернопіль та Бережани автомобільної дороги М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка, котрий стане складовою маршруту до 30-ої річниці Незалежності України М-30 Стрий – Ізварине.

Ділянка майбутнього автошляху М-30 Стрий – Ізварине  в Тернопільській області проходить від меж Івано-Франківщини та Хмельниччини через Тернопіль. Від обласного центру до межі Хмельницької області її ремонтували в 2018 році. А от від Тернополя через місто Бережани до меж Івано-Франківської області цей автошлях не знав ремонту ще з 1990-их років.

30 вересня 2020 р. Служба автомобільних доріг у Тернопільській області оприлюднила інформацію щодо закупівлі «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знамянка (через м. Вінницю) на ділянці км 97+428 – км 145+133 (45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» на 1 145 987 545,00 грн.

Ринок ремонту доріг на території Тернопілля завжди був дуже консервативним. «Варягів» сюди допускали вкрай неохоче, і тому доказом є ціла низка скандалів зі зривом самих закупівель або подальших робіт. Однак у випадку такого «солодкого пирога» на понад мільярд гривень місцеві компанії несподівано «вирішили» не брати участі в тендері. Склалося враження, що для когось розчищається шлях, а точніше автошлях…

Пізніше стало зрозуміло для кого. Взяти участь у аукціоні виявили бажання три фірми — товариство з обмеженою відповідальністю «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА», товариство з обмеженою відповідальністю „Енергетично-дорожнє будівництво”  і товариство з обмеженою відповідальністю “ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ”.

Однак вінницьку компанію „Енергетично-дорожнє будівництво” тендерний комітет до торгів не допустив. А чотирьом її скаргам було відмовлено у задоволенні.

Отож, участь у торгах взяли дві компанії. Однак, знову ж, склалося враження, що «Автострада» керується більше олімпійським принципом — головне не перемога, а участь. У підсумку перемогу здобув «Онур», втративши менше 3% від початкової вартості. Остаточна пропозиція товариства, з якою воно здобуло перемогу  – 1 млрд 119 млн 630 тис грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю “ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ” вперше брало участь у тендері на території нашої області (дебют — і відразу такий успіх!), тому розповімо про нього трішки докладніше.

Товариство з обмеженою відповідальністю “ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ” (керівник — Їлдиз Бірол) зареєстроване у Києві і бере участь у дорожніх тендерах в Україні з 2016 р. Всього компанія вже здійснила робіт на майже 34 млрд грн, і більшу частину з них — на території Львівської області (хоча працюють також на Закарпатті, Запоріжжі, Київщині і ряду інших областей). Дуже результативними для турецької компанії були серпень і вересень минулого року, коли вони виграли тендерів на суму понад 6,3 млрд грн.

Володіють компанією зі статутним капіталом понад 2 млн грн Іхсан Четінджевіз (50%), Онур Четінджевіз (49,77%) та Олег Ігорович Фаріон (0,23%).

У «послужному списку» цієї фірми на території  України є й не дуже позитивні моменти, і навіть кілька скандалів. Так, наприклад, влітку минулого року турецька компанія була замішена в корупційному скандалі, про який писали ЗМІ.

Зокрема повідомлялося, що Центральне антикорупційне бюро Польщі затримало екс-міністра транспорту Польщі, екс-главу Держслужби автодоріг України Славоміра Новака. Затримано іподільників Новака – колишнього командира спецназу “Грім” Даріуша Завадку і бізнесмена Яцека Палюху. Підозри будуть пред’явлені ряду співробітників Новака в “Укравтодорі”. Новаку висунуто підозру за отримання хабарів у компанії “Альтком”, турецької “Онур” та польської ECM Group. Проведено обшуки, вилучено документи…

Однак, як бачимо, турецькій компанії вдалося вийти «сухою з води» цього скандалу, і вона й надалі успішно працює в нашій державі, а тепер і на теренах нашої області.

Автор: Бойко Роман



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *