В Україні 1 червня запрацювала система фіксації порушень правил дорожнього руху (ПДР). Перші 50 відеокамер розпочали роботу в Києві та Київській області та вже зафіксували десятки тисяч порушень. Що слід знати про роботу системи і коли чекати камер по всій Україні, дізнавались експерти Центру громадського моніторингу та контролю.
Як працює система?
На сьогодні камери фіксують тільки перевищення швидкості руху. У разі порушення більш ніж на 20 км/год доведеться заплатити штраф у 255 грн, за перевищення більш ніж на 50 км/год – 510 грн.
Система працює наступним чином: камера фіксує порушення, фото або відеодоказ потрапляє в центр обробки даних МВС, далі оператор перевіряє номери автівки, дані власника та виписує адміністративний протокол. У роздрукованому вигляді постанова надсилається порушнику через Укрпошту. Важливо знати, що штраф виписується саме на власника автівки, незалежно від того, хто був за кермом.
«Коли таке авто було завезено на територію держави громадянином України, штраф буде отримувати та особа, яка ввезла авто. Така особа отримує штраф в загальному порядку. Інший варіант – коли авто ввезене іноземцем або особою без громадянства. У такому випадку при виїзді за межі нашої держави, у випадку наявності правопорушення, представники Держприкордонслужби вручають постанову особі і пропонують оплатити електронним шляхом», – пояснює Білошицький.
Крім листа й особистого повідомлення, про штраф можна дізнатися на сайті МВС, а також в Електронному кабінеті водія. Тут можна ознайомитися з фотографією з місця порушення та навіть передивитися відеозапис.
Якщо оплатити штраф протягом 10 днів з моменту отримання повідомлення, то можна отримати знижу 50%. Загалом на сплату штрафу є 30 днів. Якщо цього не зробити, справа переходить до Виконавчої служби Міністерства юстиції, і запускається механізм примусового стягнення. Якщо водій не згоден із постановою, її можна оскаржити протягом 10 днів з набуття чинності.
Слід зауважити, що навесні Україна остаточно відмовилась від системи штрафних балів за порушення ПДР. На початку травня Президент Володимир Зеленський підписав відповідний закон. Раніше кожному водієві щорічно нараховували 150 балів. Їх можна було використовувати замість грошового штрафу. У разі перевищення швидкості з водія списували 50 балів, після використання всіх балів – починались штрафи. Після скасування системи усі порушення можна оплатити лише грошима.
Перші антирекорди і подальші плани
Згідно зі статистикою патрульної поліції, за першу добу роботи системи у Києві та області було зафіксовано майже 60 тисяч перевищень швидкості. На другу добу кількість порушень знизилася до 33 тисяч.
Антирекорд зі швидкісного режиму встановив автомобіль Porsche Cayenne на трасі Київ – Харків. Автівка їхала зі швидкістю 210 км/год при дозволених на трасі 110 км/год. Інший порушник 11 разів за день перевищив швидкісний режим. За перші дні МВС зібрало цілий список водіїв, які їздили по місту зі швидкістю 170 км/год і більше.
Маючи таку приголомшливу статистику, у поліції закликають дотримуватись обмежень швидкості. Крім того, водіїв просять не намагатись обійти систему контролю, адже це може призвести до суворішої відповідальності. Не секрет, що якщо закрити сіткою номерний знак або взагалі його зняти, то камера порушення не зафіксує. Проте водія чекатимуть більші проблеми.
«Патрульна поліція має доступ до системи «Безпечне місто», а це понад 6 тисяч камер відеоспостереження по місту Київ, тому таких правопорушників відстежуватимуть та притягатимуть до адміністративної відповідальності», – зазначають у МВС.
У такому разі правопорушників чекає штраф за керування без номерних знаків або знаками, які не відповідають стандартам.
Експерти кажуть, що швидко українські дороги безпечнішими не стануть. Наразі камер дуже мало, водії запам’ятають, де вони розташовані, і будуть знижувати перед ними швидкість, а потім знову порушувати.
Тим часом у МВС обіцяють до кінця року встановити ще 220 камер по всій Україні. Уже найближчим часом 5 камер мають підключити у Львівській області. На трасах камери встановлюватимуть коштом держави, в містах і ОТГ – коштом місцевих бюджетів. Розташування камер будуть узгоджуватися з Департаментом патрульної поліції.
Фіксація швидкості – це лише перший крок у роботі системи відеонагляду. У подальшому камери фіксуватимуть проїзд на червоне світло світлофора, виїзд на зустрічну смугу, рух смугою для громадського транспорту та інші порушення.
This website uses cookies.