“Ми їх просили не виходити з дому”: на Тернопільщині почали хворіти “кашкетники”

У Бучацькому районі підтверджено 23 випадки COVID-19. Більшість інфікованих із сіл Космирин, де проживає громада амішів.

– Ми їх просили не виходити з дому. Якби вони дотримувалися вимог, то може б такого не було. А вони зразу не дуже слухали, – говорить перший заступник голови Бучацької райдержадміністрації Богдан Бейко про поширення COVID-19 у селах Стінка та Космирин, де проживають релігійні громади, відомі як “кашкетники” або “аміші”.

У цих селах інфіковані багатодітні родини, пресвітер, а також медпрацівники з амбулаторії. Влада і медики кажуть, що спілкуватися з віруючими непросто. Вони спершу не прислухались до карантинних рекомендації і не вірили у страшну хворобу. Зараз, коли кількість хворих збільшується, люди почали йти на діалог, повідомляє “Терміново”.

У районі підтверджено 23 випадки COVID-19

За даними районного штабу з надзвичайних ситуацій, у Бучацькому районі зареєстровано 23 лабораторно підтверджених випадки COVID-19 станом на 10.00 13 квітня. Три випадки виявили у Бучачі, 1 – у Підзамочку. Більшість інфікованих із сіл Космирин (16 випадків) і Стінка (3 випадки), де проживають релігійні громади, яких називають “кашкетники”. Зараз місцева влада і медики ведуть діалог з віруючими про те, щоб вони проходили медобстеження та дотримувались карантинних вимог та обмежень.

– Ми стараємось якось погасити спалах захворювання у цій зоні, – розповідає перший заступник голови Бучацької райдержадміністрації Богдан Бейко. – На дорогах району поставили карантинні пости, у селах проводимо дезінфекцію вулиць, тротуарів, прибудинкових територій. Забезпечуємо аптеки ліками, магазини продуктами, щоб місцеві жителі чим менше контактували з іншими населеними пунктами. Стараємося їх обмежити, але то такий контингент трохи тяжкий, вони не дослухаються до порад.

До людей почало доходити

Серед віруючих Стінки та Космирина є “світлі” і “темні”, пояснює пан Бейко. “Світлі” живуть багатше  і більш цивілізовано, а “темні” відмовилися від всіх сучасних благ – електрики, газу, засобів зв’язку.

– Ми пішли на контакт із пресвітером “світлих”, і він прислухався до рекомендацій, – каже перший заступник голови РДА. – До речі, захворів якраз пресвітер “темних”, він у лікарні у Івано-Франківську. Стараємось якось до людей доносити інформацію. І мені здається, вони почали розуміти і йти на контакт. Але все одно порушень багато. Раніше вони не вірили, їм говорили: “Дивіться ваш проповідник хворий”, а вони відповідали: “Ні, він не хворий. А коли виникла більш глобальна ситуація, до людей почало доходити.

COVID-19 – у вагітної, її чоловіка і 5 дітей

Серед інфікованих віруючих є діти і дорослі, а також медпрацівники амбулаторії зі Стінки. Всі вони наразі перебувають вдома. Госпіталізовані лише двоє людей – пресвітер і один чоловік зі “світлих”.

– Його забрали до лікарні в Тернопіль. COVID-19 також підтверджено у його вагітної жінки і 5 дітей, – повідомив Богдан Бейко.

Що стало джерелом поширення хвороби у Бучацькому районі, пан Бейко не знає.

– Є інформація що до “світлих” приїжджали з Рівненщини, нібито на хрестини, – каже він. – А ще багато людей повернулися з заробітків з-за кордону… Звідки це все пішло, тяжко сказати. Зараз стараємось вводити обмеження, дотримання карантину, це одне може врятувати.

Чи готова Бучацька райлікарня?

У Бучацькій центральній райлікарні наразі хворих із COVID-19 немає. Але якщо буде потрібно прийняти таких пацієнтів, інфекційне відділення тут практично готове, – каже Богдан Бейко. – Ми вважаємо так, – якщо в центральну лікарню завезуть хворих з коронавірусом і не дай Боже їх стан погіршиться, нам треба буде задіювати і реанімацію. По суті лікарня піде повністю під коронавірус, – каже він. – Якщо ситуація ускладниться, всіх інших хворих з центральної лікарні ми змушені будемо перевести в Золото-Потіцьку.  Забезпечення засобами захисту на перший час маємо. Є 8 апаратів штучної вентиляції легенів,  – один супер-сучасний апарат придбав місцевий фермер, ще два апарати придбали підприємці.

Коментар

“Є домовленість з цими людьми” Володимир Паничев, заступник директора обласного лабораторного центру:

– Ця громада складна, бо є певні особливості у людей, у їх спілкуванні і ставленні до системи охорони здоров’я взагалі. Але на даний момент, за інформацією центру первинної медико-санітарної допомоги, є домовленість з цими людьми, що вони проявляють добру волю і йдуть на те, щоб ми якомога більше обстежили членів цієї релігійної громади , щоб виявити всіх інфікованих і особливо тих, які потребують медичної допомоги. Тому що ми всі знаємо, що не всі інфіковані, на щастя, потребують втручання, тому що більшість випадків все таки протікають у легких формах і це, мабуть, наш порятунок. Пам’ятаємо, що тільки 20% хворих людей будуть потребувати звернення за медичною допомогою, 15 % з них все таки будуть мати середню форму важкості і тільки 5% будуть потребувати невідкладних медичних заходів. Загалом коронавірус загрозливий для всіх територій. Інша справа, що треба все таки дотримуватись обмежувальних заходів і рекомендацій про уникнення контактів.

Довідка

Хто такі кашкетники?

Самобутня релігійна спільнота п’ятидесятницького походження існує в деяких наддністрянських селах Івано-Франківської і Тернопільської областей. Її члени прагнуть жити згідно з біблійними правдами, але водночас — відділитися «від світу», тобто сучасної технізованої цивілізації з усіма її вигодами і спокусами. Представники цієї спільноти живуть у селах Мостище, Будзин і Делева Тлумацького р-ну Івано-Франківщини, а також Сновидів, Возилів, Cтінка, Космирин і Соколів Бучацького р-ну Тернопільщини. Місцеві жителі дещо іронічно прозвали їх «кашкетниками» за те, що всі чоловіки у них — від малих дітей починаючи — вважають за необхідне, на знак своєї віри та смирення перед Богом, «покривати голову», носячи характерні темні кашкети. З огляду на те, що ці люди відмовляються від електрики, газу, комп’ютерів, телевізорів, автомобілів та інших здобутків цивілізації, їх називають «простаками» або «темними». Через схожість з деякими протестантами-анабаптистами Північної Америки, українські журналісти охрестили їх «амішами». Самі ж члени спільноти називають себе просто і коротко — «віруючими».

Джерело: “Терміново”.

Віталій Чемерис

This website uses cookies.