Шляховики днями надали пропозиції до Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення до 2022 року. В.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Юрій Ходаковськимй передав перелік доріг, котрі потребують відновлення, в Укравтодор. В першу чергу важливо відновити західний та південний напрямки, зокрема дорогу до Івано-Франківська, Стрия та Чернівців.
Мережа доріг загального користування державного значення Тернопільщини становить 1485,5. Більшість була збудована у 70-их роках минулого століття і з тих пір зазнала значних руйнувань. Впродовж останніх 4 років поточний середній ремонт здійснили на головних транспортних артеріях області: Тернопіль-Хмельницький, Тернопіль-Львів, Обхід Тернополя, на етапі завершення – Тернопіль-Дубно. Та завдань у шляховиків ще багато.
Фахівці Служби автомобільних доріг у Тернопільській області пропонують відновити за кошт Державної економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення до 2022 року 715,5 км доріг області. Мова йде і про поточний середній, і про капітальний ремонти та нове будівництво.
Нове будівництво
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області продовжує відстоювати необхідність будівництва ІІ -ої черги обходу Бережан. Це старовинне місто десятки років потерпає від жвавого руху по міжнародній трасі М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка , котра проходить через населений пункт. Впродовж 2018-2019 років Служба разом з Бережанською міською радою здійснили капітальний ремонт відрізка автошляху у Бережанах, однак це не може зменшити кількість транспорту, від вібрацій та викидів якого потерпають містяни.
Ще один важливий об’єкт будівництва – на трасі М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече. Йдеться про обхід Теребовлі. Древнє місто страждає від тої ж проблеми, що й Бережани. Більшість вулиць мають вузьку проїзну частину, круті повороти. Часто через це виникають затори, а вібрації завдають шкоди домівкам мешканців міста та комунальному майну. Змінити ситуацію зможе будівництво обходу Теребовлі, протяжністю 19,3 км.
Тернопільські дорожники також просять профінансувати будівництво транспортної розв’язки на трасі М-19 ( 444 кілометр), а саме шляхопроводу над залізничною колією у Заліщицькому районі.
Капітальний ремонт
За оцінкою дорожників, капітального ремонту потребують три об’єкти на дорогах міжнародного і національного значення.
17,5 км автошляху М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка (західний напрямок).
40,2 км траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече (південний напрямок).
Шляхопровід у селі Струсів, через яке пролягає дорога Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль.
Поточний середній ремонт
Значно більшу протяжність автомобільних доріг Служба автомобільних доріг у Тернопільській області змогла би відновити поточним середнім ремонтом. Це 49,6 км дороги М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка,
87,9 км автошляху М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече,
58,1 км траси М-06 Кременець-Біла Церква-Ржищів-Софіївка,
69,9 км дороги Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль,
51,1 км автошляху Р-24 Татарів-Косів-Коломия-Борщів-Кам’янець-Подільський,
56,2 км напрямку Р-43 /М-19/-Ланівці-/Н-02,
43,1 км Р-26 Острог-Кременець,
40,7 км Р-39 Броди-Тернопіль.
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області внесла до переліку пропозицій до Державної програми і відновлення поточним середнім ремонтом дороги територіального значення Тернопіль-Скалат-Жванець.
Так, проблеми на дорогах Тернопільської області є. На жаль, фінансування галузі десятки років було за залишковим принципом. Та зі стартом роботи Дорожнього фонду відновлення мережі доріг державного значення Тернопільщини стало можливим.