7 – 10 липня спостерігачі ОПОРИ зверталися в поліцію через розміщення матеріалів передвиборної агітації у заборонених місцях. Випадки стосувалися друкованої продукції кандидатів у депутати Ігоря Побера (округ №163, м. Тернопіль), Володимира Кісілевича (округ №165, м. Зборів), Володимира Бліхара, Романа Василіцького, Ігоря Сопеля, Олега Вітвіцького, Алли Стечишин і Зеновія Холоднюка (округ №166, м. Теребовля), Володимира Гевка (округ №167, м. Чортків) та партії «Голос», кандидати від якої балотуються в загальнодержавному виборчому окрузі. Поряд з тим, спостерігач ОПОРИ зафіксував білборд кандидата Тараса Навольського (округ №167) без вихідних даних та заявляв про це в правоохоронні органи.
9 липня спостерігач ОПОРИ зафіксував факт розміщення друкованої агітаційної продукції кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі №163 Ігоря Побера на будівлі комунальної форми власності. Банер із зображенням кандидата та написом «Вибори 2019, округ 163. Ігор Побер кандидат від Тернополя. Партія УДАР Віталія Кличка» висів на фасаді «Палацу спорту» в місті Тернополі на бульварі Данила Галицького.
7 липня спостерігачка ОПОРИ виявила факт розміщення друкованої продукції з передвиборною агітацією на будівлі автостанції міста Підгайці. Були зафіксовані плакати кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі №165 від партії «Слуга народу» Володимира Кісілевича, а також плакат партії «Голос» із зображенням кандидата у депутати в загальнодержавному виборчому окрузі Святослава Вакарчука.
10 липня у місті Борщів спостерігач ОПОРИ зафіксував розміщення агітаційних матеріалів на транспортних засобах громадського користування. На вікні автобуса, що курсує по маршруту «Борщів-Цигани», а також на вікні місцевого маршрутного таксі були наклеєні плакати із зображенням кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі №167 Володимира Гевка та написом «Зе! Депутат. Слуга народу. Володимир Гевко».
Перший із вищезазначених випадків мав ознаки порушення частини 5, а два інші частини 9 статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України», що передбачає адміністративну відповідальність за статтею 212-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Тому щодо них спостерігачі ОПОРИ зверталися в правоохоронні органи з відповідними заявами.
Поряд з тим, 7 липня спостерігачка ОПОРИ у місті Підгайці на майдані Незалежності зафіксувала розміщення друкованої агітаційної продукції кандидата у депутати від партії «Слуга народу» Володимира Кісілевича на електроопорах.
Подібні випадки ймовірних порушень законодавства при веденні передвиборної агітації 9 липня спостерігач ОПОРИ зафіксував у селищі Гусятин. На електроопорах населеного пункту були розвішані плакати кандидатів у народні депутати Володимира Бліхара (ВО «Батьківщина»), Романа Василіцького (Об’єднання «Самопоміч»), Ігоря Сопеля («Слуга народу»), Олега Вітвіцького («Голос»), а також Алли Стечишин і Зеновія Холоднюка (самовисування).
Розміщення рекламних плакатів на електроопорах є ймовірним порушенням правил благоустрою населених пунктів, що передбачає адміністративну відповідальність за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також частини 7 статті 8 Закону України «Про рекламу». Тому Спостерігачі ОПОРИ щодо цього зверталися в поліцію з відповідними заявами.
Також 10 липня спостерігач ОПОРИ у місті Борщів зафіксував білборд кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі №167 від Об’єднання «Самопоміч» Тараса Навольського. Друкована агітаційна продукція із зображенням кандидата та написом «Самопоміч. Тарас Навольський. Стань змінами» не мала передбачених у частині 7 статті 69 Закону України «Про вибори народних депутатів України» даних, тобто відомостей про замовника, установу, що здійснила друк, їх тираж та осіб відповідальних за випуск.
Оскільки відповідно до частини 23 статті 74 цього Закону забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів без перерахованих вище відомостей, то спостерігач ОПОРИ щодо цього факту звернувся із відповідною заявою в поліцію.
У частині 5 статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України» вказано, що забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності.
У частині 9 цієї ж статті вказано, що розміщення носіїв політичної реклами на зовнішній поверхні та всередині транспортних засобів громадського користування, у тому числі таксі, розміщення політичної реклами у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, а також розповсюдження матеріалів передвиборної агітації, у тому числі політичної реклами, через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, у транспортних засобах громадського користування забороняється.
Відповідно до частини 7 статті 8 Закону України «Про рекламу» розміщення реклами або рекламних засобів на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення забороняється.
Статті 212-14 та 212-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачають відповідальність за розміщення агітматеріалів у заборонених законом місцях, за розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Відповідно до статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
This website uses cookies.