Декілька днів тому одне з місцевих видань Тернополя опублікувало сенсаційну новину про те, що нинішні ціни на квитки в громадському транспорті скасовані судом і людям міська рада має виплатити компенсацію за переплату. Давайте розберемось хто тут правий і виступає за правду, а хто хоче нажитись на тернополянах.
Нагадаємо, з 17 листопада тариф на проїзд у громадському транспорті Тернополя становить 5 грн. у тролейбусах та 6 грн. у маршрутках:
Тобто при наявності «Файної картки», тариф на проїзд для тернополян практично не змінився.
Учні та студенти далі їздитимуть за 50% вартості, відповідно до умов, які діяли до цього часу. Більше того, всі категорії пільговиків отримали право на пільговий проїзд без обмежень. Всі розрахунки з перевізником по картці відбуваються в безготівковій формі.
Треба визнати, що в більшості українських міст діє «африканська транспортна система». Вона не працює на людей, на пасажирів. Вона працює на збагачення власників компаній-перевізників та частково водіїв. Вони збирають гроші, які нереально проконтролювати, забирають величезні кошти з місцевого бюджету за перевезення пільговиків. Вони банально не платять всі податки.
Напевно опоненти підняття тарифів через суд хочуть повернути готівкову систему оплати за проїзд і нав’язують старі міфи. Ось, подивіться, що з того виходить!
Міф перший: підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя з 17 листопада 2018 року було необґрунтованим та незаконним.
Відповідь: Насправді встановлені тарифи обґрунтовані, законні та пройшли всі громадські та публічні слухання.
Тарифи на проїзд у громадському транспорті переглядалися у зв’язку з ростом цін на пальне на 67%, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати на 17%, збільшенням тарифу на електроенергію для потреб електротранспорту в 2 рази, що важливо для тролейбусів, а також через здорожчання вартості запчастин та інших складових, які впливають на тариф.
Без корекції вартості проїзду, через борги КП «Тернопільелектротрансу», тролейбуси могли бути відключені від електропостачання. Зупинилися б і приватні перевізники, бо їх діяльність, за усіма економічними розрахунками була збитковою.Перегляду діючих тарифів на проїзд передувало вивчення та економічний розрахунок тарифу, відповідно до встановлених нормативних документів. В основу тарифу були прийняті до уваги:
Таким чином, тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя були встановлені меншими, ніж їх визначили громадські активісти, депутатська комісія та незалежний аудитор. Тому тариф є обґрунтованими та сформованим відповідно до визначення планової собівартості послуг із перевезення пасажирів.
Міф другий: нові тернопільські тарифи – найбільші в Україні.
Відповідь: Насправді – тарифи в Тернополі одні з найнижчих в Україні.
З кінця 2018 року в українських містах оголосили про нове підвищення цін на проїзд у громадському транспорті. Ось рейтинг найбільш «дорожчих», за вартістю проїзду у громадському транспорті, міст України. Тернополя у ньому немає.
У решті обласних центрів та великих містах України вартість проїзду у електротранспорті коливається на рівні 4-6 гривень. В автобусах та маршрутках – 5-7 гривень.
Таким чином виходить , що позиція ініціаторів скасування тарифів у громадському транспорті Тернополя призведе до повернення до готівкових розрахунків. А це в свою чергу зіграє проти збереження соціальних та пільгових перевезень пенсіонерів та пільговиків у всіх видах громадського транспорту, тому що саме при безготівковому розрахунку можна порахувати пільговиків і виплатити реальну компенсацію перевізникам.
Хоча чому дивуватись? Чого не зробиш для власного піару, адже незабаром вибори. А сучасна судова система вже неодноразово довела, що датна на все.
Петро Костельний
This website uses cookies.