Пасажира «зайця» без квитка зможуть оштрафувати на 120-140 грн прямо на місці, а недобросовісних перевізників позбавлятимуть права перевозити тернополян.
Міська рада Тернополя посилює контроль за системою оплати проїзду у громадському транспорті міста та видачі водіями квитків пасажирам. Запровадження електронної системи оплати за проїзд у громадському транспорті Тернополя має на меті максимальне виведення з обігу готівки при розрахунку за проїзд та ведення чіткого обліку пасажирів. Однак досі у міській раді неодноразово фіксували звернення тернополян, що водії не видають квитки, готівка не обліковується. Тому у міські раді вирішили ввести жорсткіші правила контролю.
Вимагаємо квиток у водія, щоб нас не обкрадали
Всі пасажири громадського транспорту мають вимагати у водія квиток. Незалежно, чи здійснюєте ви оплату готівкою, чи через електронний квиток, чи банківською карткою. Водій зобов’язаний видати квиток. Якщо водій не видає пасажиру квиток, пасажир може поскаржитися в профільне управління міської ради або зателефонувати на гарячу лінію 15-80. У такому випадку водій буде оштрафований. У разі повторення цього правопорушення мерія буде ініціювати процес дострокового розірвання угоди з перевізником, де працює недобросовісний водій. Зрештою, варто розуміти, що проїзд «без квитка» – це не добра справа для водія. А допомога шахраю, який позбавляє вас особисто кращого транспорту.
Без «корупційної готівки» – транспорт комфортніший
Згідно статистистики оператора «Файної карти», на сьогодні більше 97% тих, хто користується громадським транспортом Тернополя, мають або «карту тернополянина», або неперсоніфікований проїзний «електронний квиток». Мета таких заходів проста – зменшення готівкових розрахунків. «Сіра» готівка «без квитка» – це гроші повз скарбницю міста. Втрата додаткових можливостей на закупівлю нових автобусів, на покращення комфорту перевезень загалом. Коли пасажир свідомо відмовляється від квитка, він сприяє корупційним схемам. Тож контроль має сприяти запровадженню європейських правил перевезень у Тернополі.
Штрафи братимуть на місці
З січня 2019 року працівники служби контролю оплати (реєстрації) проїзду у громадському транспорті Тернополя при виявленні пасажира без квитка мають право накладати на них адміністративні штрафи безпосередньо на місці здійснення правопорушення. Відповідне рішення було прийняте на черговому засіданні виконавчого комітету з метою підвищення якості та ефективності надання послуг з перевезень пасажирів у міському громадському транспорті та забезпечення здійснення належного контролю за оплатою проїзду.
Як пояснюють в управлінні транспорту, згідно із ст. 135 Кодексу України про адміністративні правопорушення, контролери від імені виконавчого комітету Тернопільської міської ради уповноважені виписувати штраф у двадцятикратному розмірі від вартості проїзду усім пасажирам громадського транспорту, у яких відсутній разовий документ на право проїзду (квиток), роздрукований з валідатора.
Зокрема, розмір штрафу за безквитковий проїзд у тролейбусі становить 120 грн, у маршрутках – 140 грн відповідно.
До речі така ж практика діє у більшості країн ЄС, зокрема у Німеччині, де кожен «заєць» сумлінно платить на місці, якщо вирішив їхати без квитка. При цьому більшість громадян будуть на стороні контролера, бо кожен розуміє, що якісні і комфортні перевезення можливі, якщо за послугу вчасно розраховуються.
Разом довершимо реформу
Нагадаємо, з 20 грудня у громадському транспорті Тернополя встановлено дворівневу систему оплати за проїзд:
• при розрахунку «Карткою тернополянина» або проїзним електронним квитком вартість проїзду у тролейбусах становить 5 грн, а при розрахунку готівкою або банківською карткою – 6 грн.
• при розрахунку «Карткою тернополянина» або проїзним квитком вартість проїзду у маршрутках становить 6 грн, і 7 грн – при розрахунку готівкою або банківською карткою.
Також введення електронного квитка дозволила зберегти безкоштовний проїзд у комунальному транспорті усіх пільгових категорій пасажирів без обмежень. Таким чином, Тернопіль загалом став унікальним містом, де вперше в Україні настільки масштабно впроваджується електронний квиток.
Наразі ж головна мета – збільшити парк великогабаритних автобусів у комунальному підприємстві-перевізнику. Тож вимагаючи квиток, ви сприяєте покращенню комфорту транспорту у місті.
За матеріалами ТМР