На основі отриманого незалежного аудиторського висновку щодо доцільності зміни тарифів на перевезення пасажирів у громадському транспорті Тернополя, поданих рекомендаційних пропозицій профільною депутатською комісією та розрахунків вартості проїзду місцевими громадськими активістами, 15 листопада рішенням виконавчого комітету затверджено нові (недиференційовані) тарифи на проїзд у міському громадському транспорті.
Зокрема, проїзду у тролейбусах становитиме 5 гривень, незалежно від форми розрахунку, тобто як при оплаті «Картою тернополянина», електронним проїзним квитком, так і при готівковому розрахунку, а у маршрутних таксі та автобусах тариф – 6 гривень для усіх пасажирів як при безготівковому розрахунку, так і при сплаті готівкою.
«Ситуація з теперішніми маршрутками критична. Щоб забезпечити їх роботу у зимовий період ми змушені, все таки, підняти вартість проїзду. Адже всі розрахунки показують, що при збереженні старої ціни (4/5 грн) нам би загрожував транспортний колапс. Однак зроблено все можливе, щоб це підвищення було мінімальне. Тому звертаюся до всіх тернополян – з розумінням поставитися до цього рішення», – підкреслив міський голова Сергій Надал.
Чому і як змінився тариф на проїзд у громадському транспорті Тернополі
Тариф у комунальному транспорті Тернополя змінився через спільні висновки депутатської комісії, активістів та незалежного аудиторського дослідження. Але найголовніше: усі пільги на проїзд у громадському транспорті збережені у повному обсязі.
Учні та студенти далі їздитимуть за 50% вартості, відповідно до умов, які діяли до цього часу. За цей місяць (з 17 листопада до 20 грудня) тернополяни та усі бажаючі зможуть оформити «Картку тернополянина» або отримати неперсоніфікований квиток і їздити у громадському транспорті надалі дешевше.
«Тарифи на проїзд у громадському транспорті переглядалися у зв’язку з ростом цін на пальне на 67%, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати на 17%, збільшенням тарифу на електроенергію для потреб електротранспорту в 2 рази, що важливо для тролейбусів, а також через здороження вартості запчастин та інших складових, які впливають на тариф. Через борги КП «Тернопільелектротрансу» тролейбуси могли бути відключені від електропостачання. Зупинилися б і приватні перевізники, бо їх діяльність, за усіма економічними розрахунками була збитковою», – повідомила начальниця управління економіки, промисловості та праці Тетяна Корчак.
Перегляду діючих тарифів на проїзд передувало вивчення та економічний розрахунок тарифу, відповідно до встановлених нормативних документів.
В основу тарифу були прийняті до уваги:
І) Розрахунки громадських активістів, які до речі, озвучували цифру 6,70 грн. за проїзд у маршрутках.
ІІ) Висновки профільної депутатської комісії, яка пропонувала встановити тариф на рівні 5-6 грн, а при готівковому розрахунку – 6-7 грн.
ІІІ) Висновок незалежного аудитора, який підтвердив доцільність зміни тарифу в зв’язку із зміною показників господарської діяльності перевізників та визначив тариф на рівні близько 6 грн для проїзду в тролейбусах та 7 грн – в маршрутках, а при встановлені належної оплати праці водіям такий тариф, за його даними, сягнув би майже 7,60грн.
«Карта тернополянина» – це реальна економія
З 20 грудня вступають у дію диференційовані тарифи. Оплата за проїзд будь-яким іншим способом, за винятком «Карти тернополянина» буде більшою на 1 гривню. За словами міського голови, це зроблено для того, щоб забезпечити максимальну безготівкову систему оплати за проїзд. І всім тернополянам, які чомусь ще не виробили «Карту тернополянина», надано час для її отримання.
«Нові єдині тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя будуть впроваджені з 17 листопада та діятимуть до 20 грудня 2018 року, а з 20 грудня вступають в дію диференційовані тарифи, коли вартість оплати за проїзд готівкою чи будь-яким іншим способом, за винятком «Карти тернополянина» та неперсоніфікованого квитка, буде дорожчою. Метою цього є максимальне виведення з обігу готівки при розрахунку за проїзд та ведення чіткого обліку пасажирів», – наголошує Сергій Надал.
Відтак міський голова закликає городян підтримати виведення з обігу готівки та в місячний термін, до 20 грудня, виготовити електронний персоніфікований квиток – «Карту тернополянина». Це рішення, яке дозволяє реально економити та дозволяє розвивати комунальний транспорт міста. І цей процес вже почався.
У Тернополі будуть великі автобуси
Днями КП «Тернопільелектротранс» через систему публічних електронних закупівель Prozorro провело тендер на закупівлю 20-ти низькопідлогових автобусів марки MAN A21 для міських перевезень пасажирів.
Переможцем відкритих торгів стала чеська фірма «ZEDEXO s.r.o», з якою, на основі чинного законодавства України, підприємством було підписано договір купівлі-продажу.
Зі слів директора КП «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха, автобуси вміщують понад 80 пасажирів, обладнані двигуном внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG), є екологічно безпечними та відповідають стандарту Євро5. Поставка автобусів у Тернопіль відбудеться у 2019 році.
Нагадаємо, закупівля 20-ти низькопідлогових автобусів відбувається в рамках створення єдиної комунальної транспортної компанії, яка надаватиме якісні послуги з пасажирських перевезень у Тернополі.
До слова, наразі містом курсує чотири комунальні автобуси з європейськими стандартами комфорту.
Нагадаємо, оформити «Карту тернополянина» можуть громадяни, які прописані чи офіційно працюють у Тернополі, а також мешканці сіл, що увійшли до складу Тернопільської ОТГ. Документи на оформлення карти можна подати у ЦНАПі (Центрі надання адміністративних послуг), в Управлінні соціальної політики міської ради та в оператора електронних систем міста.
Віра Сотник
This website uses cookies.