Черговий фейк запустили пропагандисти Кремля. Російське оборонне відомство визнає, що ракета, якою збили пасажирський “Боїнг”, вироблена в Росії, але стверджує, що ця ракета була передана Україні.
Разом з тим, за словами російського офіцера, ракета була нібито відправлена в Україну, звідки більше не поверталася до Росії.
“Військова частина 20152, куди поставлена ракета з бортовим номером 886847379, її дійсне найменування – 223-я зенітно-ракетна бригада. У 1986 р бригада входила до складу Прикарпатського військового округу і дислокувалася в місті Теребовлі Тернопільської області Української РСР. На її озброєнні стояли ЗРК “Бук”. Після розпаду Радянського Союзу на територію Російської Федерації вона (бригада) не виводилася і була включена до складу Збройних сил України”, – сказав Паршин.
Він розповів, що бортовий номер ракети вдалося встановити завдяки брифінгу Об’єднаної слідчої групи (JIT), на якому були продемонстровані фрагменти двигуна і сопла ракети ЗРК “Бук”, який збив “Боїнг”.
“В архівах Долгопрудненського науково-виробничого підприємства, яке є виробником ракет для ЗРК “Бук”, досліджені документи, що дозволили точно визначити бортовий номер цієї ракети”, – заявив Паршин.
Нагадаємо, в Нідерландах 24 травня відбулася прес-конференція за участю представників Об’єднаної слідчої групи (JIT). Так, розслідування встановило, що “Бук”, з якого був здійснений постріл, належав російській 53-й зенітній ракетній бригаді ППО, яка базується в Курську. Паульсен також зазначив, що в розпорядженні слідчої групи є знімки, які підтверджують пересування цього зенітно-ракетного комплексу з території Росії.
Експертно-журналістська група Bellingcat вважає, що літак МН17 збив російський “Бук”. Група розслідувачів зазначає, що відмінні риси на знімку, який в якості доказів був представлений Об’єднаною слідчою групою, збігаються з тим, що видно на правому борту “Бука 332”, який був виявлений у Росії ще за чотири тижні до трагедії з літаком.
Як відомо, літак Boeing 777 авіакомпанії Malaysia Airlines, що здійснював рейс з Амстердама в Куала-Лумпур, розбився 17 липня 2014 року в Донецькій області після того, як він був збитий ракетою “земля-повітря”. Всі 298 осіб, що перебували на борту, загинули.
У перші години після трагедії багато російських ЗМІ з посиланням на Ігоря Стрєлкова-Гіркіна та інших бойовиків повідомляли про нібито збитий бойовиками український літак Ан-26 – пізніше виявилося, що ракета “Бука” збила не українська військовий літак, а пасажирський “Боїнг-777” , і ця версія була швидко “забута” як у РФ, так і на Інформресурсах бойовиків.
А 21 липня 2014 року Міноборони Росії представило “супутникові фотографії” і схеми, які повинні були доводити, що літак збила ракета, випущена з українського “Бука”. У відповідь в Bellingcat обґрунтували, що продемонстровані російськими силовиками “знімки” українського “Бука”, які нібито зафіксували його переміщення 14 і 17 липня 2014 року, є підробкою.
Невдовзі після катастрофи MH17 російські ЗМІ оприлюднили досить живучий фейк про якогось “іспанського диспетчера”, за словами якого за кілька хвилин до катастрофи поруч з пасажирським літаком були помічені українські військові літаки. Пізніше журналісти знайшли цього чоловіка, і він зізнався, що отримав від російського каналу “Russia Today” 48 тисяч доларів за свій твіт. За його словами, в Україні він ніколи не був, а в Іспанії і Румунії його кілька разів судили за шахрайство.
У червні 2015 року в Слідчому комітеті РФ озвучили нову версію про те, хто збив пасажирський літак над Донбасом. Російські правоохоронці заявили про існування “ключового свідка” – “техніка боєприпасів”, який стверджував, що літак рейсу MH17 був збитий українським винищувачем Су-25. При цьому російський “Перший канал” показав в ефірі “сенсаційний знімок з супутника”, на якому нібито український винищувач веде вогонь по “Боїнгу”. У свою чергу, в Bellingcat встановили, що надані “фотографії” – це колаж Google- і Яндекс-карт, а також накладені на них відредаговані зображення літаків.
У червні 2015 року версію про український “Бук” “оживив” російський концерн “Алмаз-Антей”, що випускає зенітно-ракетне і радіолокаційне обладнання. На підприємстві визнали, що MH17 був дійсно збитий ракетою для ЗРК “Бук” – але такої ракети нібито вже немає на озброєнні армії РФ. На підприємстві також знову заявили, що пуск ракети був проведений з території, яку контролює Україна. При цьому слідчі з Нідерландів у своїх висновках оперують фотографіями, які публікував у соцмережах російський солдат Дмитро Зубов – саме він і займався перевезенням військової техніки з Росії в Україну.
Той же “Алмаз-Антей” в жовтні 2015 року розкритикував висновки JIT, заявивши, що експерти з Нідерландів нібито не мають технічного обґрунтування своїх доказів. Тоді Росія передала слідчим свої дані радіолокаційного контролю, проте вони не відповідали міжнародним стандартам і використовувати їх виявилося неможливо.
Зважаючи на таке різноманіття версій, заснованих на сфабрикованому матеріалі, прокуратура Нідерландів, яка задіяна в розслідуванні катастрофи MH17, зазначила, що схильна розглядати всю інформацію у цій справі від російської сторони, як сумнівну.
“Сумнівно, чи може спільна слідча група спиратися на дані російської влади щодо цього питання”, – процитував Сторожук голову Національної прокуратури Нідерландів Фредеріка Вестербеке.
Відзначимо, що в кінці грудня 2017 року британська розвідка прямо заявила, що саме Росія відповідальна за катастрофу “Боїнга”, так як влітку 2014 року саме російські військові доставили на Донбас ЗРК “Бук”, з якого був збитий літак.
А в березні-2018 Служба безпеки України повідомила, що ідентифікувала групу з семи осіб, причетних до катастрофи пасажирського літака Boeing-777 рейсу MH17 в небі над Донбасом. У списку підозрюваних вказані російські офіцери Ігор Гіркін, Сергій Дубинський і Микола Ткачов.
Джерело: “Сегодня”.
This website uses cookies.