Тернополянка з трьома дітьми три дні не могла вилетіти з Тунісу. Як це сталося? Читайте у матеріалі.
Серед тих українських туристів, котрі не змогли вчасно вилетіти з Тунісу, була і тернополянка Ірина Костецька, яка відпочивала там з чоловіком і трьома дітками, наймолодшому з яких — тільки рік і чотири місяці. Від поневірянь в аеропорту їх врятувало те, що пані Іра — турист із досвідом, більше того, сама — представник туристичного бізнесу, директор турагенції «Anex Tour» в Тернополі, що на вул. Коперника, 9. Про свій туніський досвід і про те, як діяти за схожих обставин, аби не стати жертвою «розбору польотів» між туроператорами та авіаперевізниками, пані Ірина розповіла «НОВІЙ…».
«Європа посеред Африки»
— Наша мандрівка розпочалася… із затримки рейсу, — розповідає Ірина Костецька. — Це стало першим «тривожним дзвіночком»… Замість 20 червня вилетіли аж наступного дня, 21 червня, по суті, втративши одну ніч відпочинку. Проте сам Туніс, у якому ми відпочивали вперше, зустрів нас дуже гостинно. У містечку Сус, де ми провели 10 днів, відпочинок дуже комфортний і різноманітний. А море із дивовижними пляжами з білим пісочком просто зачарувало нас! Такого ми не бачили ніде. Недарма, коли я обирала країну для відпочинку, звернула увагу на відгук про Туніс: «Європа посеред Африки». Це відчувається повсюди. Туніс приємно тішив європейським сервісом із яскравим східним колоритом. Ця країна — «золота середина» між Туреччиною та Єгиптом. Працює за тією ж системою «все включено», проте якщо порівнювати з Туреччиною, то екскурсії в рази дешевші. Зокрема, у Туреччині так званий водяний парашут вартує 70 доларів з особи, а в Тунісі — 25, удвічі дешевші й інші водяні розваги, а також солодощі та сувеніри. На місцевому базарчику Медина просто очі розбігаються від різноманіття та різнобарв’я товарів: смаколиків, спецій, виробів із натуральної шкіри… Проте, звичайно, торг ніхто не скасовував…
Туристи спали навіть у холі готелю
Але десять днів казкового відпочинку проминули швидко, настав час повертатися додому, і тут і почалося «найцікавіше»… Спершу в зазначений час з Тунісу не змогли вилетіти одні з наших клієнтів, згодом і ми… Головне у такій ситуації — залишатися спокійним, не панікувати та не приймати необдуманих рішень. Оскільки інформації про можливі вильоти не було взагалі, ми вирішили залишитися в готелі, тим більше, що з нами були троє наших діток, і наймолодшому — тільки рік і чотири місяці. Тому ми просто продовжили перебування в готелі, додатково за це доплативши. Нам пощастило з адміністрацією готелю: вони з розумінням поставилися до нашої ситуації і запропонували адекватну ціну. Знаю, що так пощастило далеко не всім: туристів, котрі не вилетіли через затримки рейсів, переселяли у брудні прокурені готелі із запахом цвілі, подібні на нічліг для далекобійників, з несвіжою постіллю та жахливою їжею. Більше того, деяким туристам узагалі доводилося спати… просто в холі готелю! Уже в автобусі до аеропорту ми познайомилась із туристами, котрі розповіли, що не мали чим годувати дітей в готелі, а коли пішли поїсти, їм виставили рахунок у … 50 доларів за вечерю на двох дорослих і двох маленьких (1,8 і 6 рочків) діток. Власне, усі ці питання мав би допомогти врегулювати представник туроператора, проте вони цілком абстрагувалися від ситуації…
Скажімо, нам туроператор обіцяв оплатити вимушене перебування в готелі, проте після того, як представники туроператора «поводили нас за ніс» цілий день і, зрештою, просто обманули, стало зрозуміло, що і за ще один день в готелі нам доведеться платити самим. Інформацію щодо польотної програми ми отримували від секретаря з консульських питань в Тунісі Олександра Сіроштана. Надзвичайно вдячна працівникам консульства України в Тунісі, зокрема, пану Олександру за підтримку та інформацію, знаю, він допомагав багатьом нашим туристам, навіть домовлявся, щоб у готелі зробили знижку на проживання. Ніхто, крім нього, інформації щодо польоту не надавав: ні представники туроператора, ні авіакомпанії. Багато відпочиваючих — приблизно 20 осіб — полетіли додому за власний рахунок, що дуже і дуже недешево: квитки вартують від 350 євро з особи і вище.
Щоб не сталося тур-апокаліпсису…
В останні дні власного відпочинку я не лише вирішувала свої питання, а й допомагала своїм клієнтам, котрі втрапили в ту ж халепу, що й ми, вилетіти додому, а також консультувала сім’ю туристів, які, на жаль, не змогли 27 червня вилетіти на свій відпочинок до Тунісу. Так, навіть у відпустці я не можу бути осторонь проблем наших клієнтів, де б я не була, бо ж розумію, що люди звернулися до мене, аби поїхати на омріяний відпочинок, і псувати їм враження та спогади про нього просто неприпустимо.
І хоча причини «туристичного колапсу» загальновідомі: як повідомляють ЗМІ, туроператор «OASIS TRAVEL” заборгував авіаперевізнику «Bravo Airways» чималу суму, питання в тому, хто ж відповість нашим співвітчизникам за зіпсовані відпустки, все ж залишається актуальним. Несумлінні туристичні компанії, які організовують відпочинок наших громадян, навіть не намагаються дбати про дотримання законів та вимог ведення бізнесу. Дуже прикро, що в нашій країні немає належного контролю за роботою туроператорів та авіаперевізників. Шкода українців, які, економлячи цілий рік, збирають гроші на відпочинок, потрапляють у такі шахрайські ситуації. Проте це не означає, що варто узагалі відмовитися від того, аби полетіти кудись на відпочинок: наприклад, я переконалася, що Туніс однозначно вартує того, аби його побачити! Просто, аби не втрапити в халепу, необхідно бути уважними і довіряти свої кошти перевіреним туроператорам та їх представникам у вашому місті, переконавшись, що у разі «форсмажору» вони не залишать вас напризволяще. А якщо халепа таки трапилася, в першу чергу необхідно звертатись в Посольство України у країні, де перебуваєте, та реєструватись у системі «Друг», пише “НОВА”.
This website uses cookies.