Що треба зробити, щоб уникнути проблем під час туристичної подорожі. Поради юриста

Омріяний час відпусток настав. Можливо, ви вже давно плануєте подорож на море, чи в гори – чи то Україною, чи за кордон. Як правильно обирати туроператора, щоб потім не довелося шкодувати про вибір в аеропорту з валізами, або ще гірше – за кордоном у готелі з жахливими умовами? Спеціально для сайту «ГАЛАС» консультує адвокат Ростислав Небельський.

– Ростиславе, на які нюанси варто звернути увагу, окрім комфорту під час подорожі, аби відпочинок вдався?

– У питанні обрання надавача туристичного продукту право не може озброїти порадами, хіба що загальними правилами грамотності:

– зазвичай люди за туристичними послугами звертаються не до туроператорів, а до турагентів — посередників у наданні туристичних послуг, які не створюють продукт, а лише продають його, отримуючи свою комісію; вони дуже часто використовують торговельні марки (бренди) відомих туроператорів, що може викликати ілюзію надійності;

– саме тут і варто бути пильними: дізнатися із ким саме ви маєте справу, якщо із турагентом, то перевірити його наявність у реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, адже шахраї поширили свою діяльність на всі сфери послуг;

– якщо вам підберуть тур, то ще перед укладенням договору турагент повинен надати повну інформацію про туристичний продукт, тому непогано було б записати розмову на диктофон, або взяти когось “за компанію”;

– перед підписанням договору його варто уважно прочитати, особливо звернувши увагу на

1)  строк  перебування  у місці надання туристичних послуг із вказівкою на дату початку та закінчення обслуговування;

2) характеристику транспортних засобів, дату, час та місце відправлення та повернення;

3) готелі, їх категорію та розташування;

4) формат харчування

5) чи є можливість скасування туру через недобір групи;

6) правила в’їзду та перебування у країні прямування;

7) вартість туру та порядок оплати за нього;

8)  відповідальність і розрахунки внаслідок непередбачуваних ситуацій;

9) відсутність помилок у написанні персональних даних туриста  і турагента.

– договір варто підписати на кожному аркуші, бажано щоб турагент скріпив його печаткою (з огляду на те, що турагенти часто питання підписання договорів доручають своєму персоналу).

10) перевірити, чи вказаний ваш актуальний номер телефону та бажано — електронної пошти (адже можуть бути термінові повідомлення);

– будь-які розрахунки варто проводити після підписання договору, бажано у безготівковому форматі з точним відтворенням реквізитів договору в призначенні платежу; якщо ж оплата здійснюється готівкою, то варто вимагати видачі документа на підтвердження такого розрахунку: квитанції чи розписки.

– якщо у подорож вирушають діти віком до 16 років у супроводі одного з батьків чи інших осіб, то у нотаріальній згоді має бути чітко зазначена країна прямування та часовий проміжок перебування у ній (щодо цього нотаріуси досить часто допускають помилки, користуючись шаблонами).

– Як повинен діяти туроператор, якщо поїздка не відбулася з його вини – які мають бути дії?

– Слід запам’ятати такі правила:

  1. Зміна ціни туристичного продукту можлива не пізніш як за 20 днів до початку туристичної подорожі, і то не більше 5%. Якщо понад 5%, турист має право відмовитися від послуги з правом повернути dсю оплачену суму.
  2. Якщо відбулося погіршення умов туристичної подорожі, зміна її строків, непередбачуване підвищення тарифів на транспортні послуги, запровадилися нові чи підвищилися чинні ставки податків, істотно змінився курс гривні до іноземної валюти в якій виражено ціну туру, замовнику за не пізніше чим за 3 дні до початку подорожі мають повідомити про можливість відмовитися від договору з повним поверненням сплачених коштів.
  3. Туроператор навряд чи буде турбуватися про інтереси клієнта, якщо виникнуть якісь обставини, що можуть потягнути фінансову відповідальність. Тому саме від клієнта залежатиме ефективність захисту своїх інтересів. Тут важливе фіксування: писати, дзвонити, поширювати у соцмережах. Зазвичай шлях до повернення своїх грошей лежатиме через суд, проте не варто нехтувати можливістю направити претензію.

– Як відпочивальникам повернути гроші? Як це правильно робити?

– Я б рекомендував таких алгоритм: спершу звернутися із заявою (претензією) до надавача послуг — туроператора, з проханням повернути кошти; якщо ж така спроба не матиме успіху — йти в суд (до речі, у цій ситуації платити за суд не доведеться).

Дуже важливо, щоб кожна претензія була зафіксована. Часто у договорах містяться і способи такої фіксації, наприклад деякі передбачають, що якщо незручності виникли під час відпочинку, то варто зателефонувати уповноваженій особі туроператора і скласти акт претензії.

– Скільки часу приблизно займає повернення коштів у такому випадку?

– Тут найбільша проблема, що у разі судового провадження, надто багато залежатиме від судді, проте варто знати, що через суд можна ще й заявити про відшкодування моральної шкоди, яку наразі судді стягують більш охоче.

Спілкувалася Наталія Червак

 

Автор: Halas

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *