Коли Максиму Бревусу виповнилося 18 років він зареєстрував у Тернополі власну музичну школу «Акорд». Хоча талант до вчителювання у хлопця виявився ще раніше.
Нині в школі діє кілька класів з навчання музиці та вокалу. Крім того, Максим допомагає дітям з розвитком музичного слуху, підказує, як правильно обрати музичний інструмент. Хлопець каже, талант до музики є у кожного, просто його потрібно постійно розвивати.
– Як давно граєш на гітарі, що для тебе означає музика?
Ще колись давно дитиною спробував і до тепер не розлучаюся з гітарою. Вчився в дитинстві – вчуся й зараз. Це таке заняття, яке немає меж досконалості. Тому хоч я зараз і навчаю інших, але також вчуся і сам. Музика для мене – це мистецтво, яке складається з багатьох пікселей, наче картина. Так само, музика з багатьох нот – в одну ( чи навіть й не одну) чудову мелодію. Про музику можу говорити багато, так як грати – можу годинами і не втомлюватися. Бо це захоплює.
-Як виникла ідея заснувати школу?
-Як завжди, ідею заснувати якусь справу підкидають друзі. У мене й без школи вже були учні – мої друзі. Ми так грали на гітарах, я показував, як можна засвоїти ту чи іншу техніку гри і вони швидко все схоплювали. Хтось тоді сказав, що я доступно пояснюю. І спонукали мене до відкриття своєї школи. Так я розробив свій метод навчання грі на гітарі, склав курс і випробував на своїх друзях. Вся ця робота вилилася в швидкий успіх. Тому можна було вже серйозно започатковувати такий навчальний проект. Хоч все було готово ще коли мені було 16, але я мав чекати повноліття, бо в Україні можна отримати відповідні документи лише у 18 років.
-Як визначити чи ж у дитини музичний слух?
-Що взагалі таке музичний слух? Як його розвивати?
-Музичний слух – це здатність відчувати й відтворювати музику. Є дуже багато вправ для розвитку музичного слуху. Чим більше ти їх виконуєш, тим краще у тебе «міцнішає» музичний слух, тим краще ти орієнтуєшся в музиці, можеш чути й порівнювати, а згодом і відтворювати. Пізніше все відбувається рефлекторно, бо слух також має свою пам’ять і таким чином навчена людина може грати музику навіть не задумуючись про якісь правила, вправи чи рамки.
-Як ти ставишся до такого вислову «слон наступив на вухо»?
-У мене колись таке було (сміється – ред.) Коли я вчився, то грав на розстроєні гітарі і не знав як її правильно настроїти, я не відчував. Я почав слухати чисті звуки. Грав на синтезаторі, бо фортепіано може розстроїтися теж, а електроприлад – ні. Так я вивчав звуки. Завчав. Зараз є дуже багато програм для вивчення нот, багато версій. Я так грав, слухав, дивився. У моїй пам’яті відкладалося це знання. Це так само, як розвивати м’язи у спортзалі.
-Чи впливає на навчання музиці вік?
-Вік впливає завжди. Але ще більше впливає бажання. У мене була учениця, якій 50 років. І вона за місяць вивчила понад 10 пісень. Але є таке розуміння як окремий підхід до кожної вікової категорії. Тобто все залежить від вчителя і подання матеріалу. Бо для учнів 3-5 років – один підхід, а для 20+ інший. Хоча категорій насправді більше: 6-9,10-15, 15-20 років і т.д До кожної потрібний інший підхід.
– Як визначитися, який музичний інструмент підходить для мене? Чи правильно робити вибір за дитину?
-Це має йти з середини. Подивіться відео, на якому хтось грає чи співає і відчуєте, чи це ваше. Заставляти дитину – це неправильно. Якщо дитина не хоче грати, вона згадуватиме, як її змушували. Якщо бажання йде з середини, то дитина гратиме сотню раз, бо так сказав вчитель. Тоді вже батьки навіть не зможуть спинити, коли лежить душа. А як ні, то дитина може пройти курс навчання, але якщо їй це не хочеться, то вона потім все одно це залишить.
-Чи впливає на навчання те, чи дорогий інструмент?
-Ціна інструменту – це звук і комфорт. Наприклад, гітара за 2 тисячі гривень. Це звук на 2 тисячі і комфорт на 2 тисячі. Чим дорожчий інструмент, тим на ньому легше грати. Але батьки інколи роблять помилку і кажуть: «Ми купимо тобі гітару за 500 грн, а як навчишся, тоді купимо нормальну». І дитина мучиться, струни натискають пальчики, гриф незручний, звук неякісний. Де то добре? Наприклад, майстер по дереву, купує одразу добрий інструмент, а не користується тим, який погано працює. Бо від інструменту залежить його результат. Так само й музичний інструмент. Але, коли немає змоги купити дорогий, то це не принципово. У нас є діти, які приходять на заняття ще з радянськими гітарами. Батьки не можуть купити дорогі. Але діти хочуть вчитися і вчаться. Тобто навчитися можна й на дешевому інструменті, головне – бажання. А ціна – це комфорт.
-Які найпоширеніші запитання тобі пишуть, коли записуються на навчання?
-Найчастіше запитують: «Чи зможу я навчитися грати на гітарі?» Звичайно. Повторюся, що це такий самий навик, як їздити на велосипеді. Запитують про ціни й графік. Щодо другого, ми завжди підлаштовуємося під вільний час учня. А щодо ціни, то результат виправдовує оплату: за 2500 і два місяці ми навчаємо грати 50 пісень з нуля. Запитують, чи потрібна гітара на заняття. То якщо немає, ми допомагаємо орендувати чи купити.
-То за скільки уроків можна навчитися грати на гітарі?
-За перше заняття навчимо грати 1 пісню на гітарі. Курс у нас триває 2 місяці, то за них ми вчимо 30-50 пісень. Але вчитися потрібно і варто все життя, бо з кожним заняттям це вже інший рівень музики.
– Твої побажання читачам сайту «ГАЛАС».
-Читачам бажаю здійснювати свої мрії, а не чекати, коли вони самі збудуться. Це стосується не лише музики. Якщо ви хочете жити у кращій країні – робіть Україну кращою. Якщо ви мрієте грати на гітарі – вчіться. Все у ваших руках.
Спілкувалася Наталія Червак
This website uses cookies.