Читайте новини Галас на GoogleNews - Нажміть підписатися

Читайте новини Галас у Телеграм каналі - Відкрити

10 порад: як не згоріти на роботі

Синдром емоційного вигорання — наслідки напруженого робочого ритму, велика проблема сучасної людини. Стрес, тривожність, втома, апатія — все це симптоми вигорання на роботі. Сьогодні більше половини українців перебувають у такому емоційному стані, а кожен третій співробітник так чи інакше опинявся в ньому.

Найбільше до вигорання схильні представники соціономічних професій (тип роботи «людина – людина»). Згідно з даними опитування, проведеного Міжнародним кадровим порталом HeadHunter Україна, ТОП-5 професій, представники яких більшою мірою схильні до емоційного вигорання, — вчителі, медики, банкіри, соціальні працівники та продавці.
Тож яким чином українці справляються з емоційними проблемами загалом і з синдромом емоційного вигорання зокрема? Результати опитування показали, що 47% респондентів вважають, що заняття улюбленою справою – це найкращий спосіб боротьби з будь-якими емоційними та психологічними проблемами. 40% українців переконані, що діяти потрібно радикально, а тому вбачають єдиний ефективний спосіб боротьби з емоційною дисгармонією – зміна роботи. Водночас 22% українців наголошують на тому, що про свій емоційний стан потрібно дбати постійно – вчитися розподіляти час на роботу та відпочинок, а також визначати пріоритети.
Спеціалісти hh.ua підібрали ще 10 порад, застосування яких може допомогти не згоріти на роботі:

  1. Позначте чітку межу «робота – відпочинок». Не беріть роботу додому, а якщо цього не уникнути, — виділяйте на неї строго відведений час. Удома одразу ж переодягайтеся «в домашнє». Навіть якщо ви — фрілансер, чітко зонуйте в квартирі робоче місце.
  2. Перемикайтеся. Знайдіть те, що допомагає вам переключитися з одного режиму в інший. Це може бути книга, яку ви читаєте в метро, коротка прогулянка навколо будинку, прослуховування однієї пісні улюбленої групи у машині після робочого дня.
  3. Вчіться відмовляти. Не бійтеся сказати керівнику, що ви не справляєтеся з потоком задач. Тільки ви знаєте межу своїх можливостей.
  4. Влаштуйте собі «інформаційну дієту» — перестаньте щохвилини перевіряти робочі месенджери і пошту. На відміну, наприклад, від телефонних дзвінків тут немає чітких меж — робочий e-mail може прийти і рано-вранці, і пізно вночі. Тому ці межі ви повинні встановити для себе самостійно.
  5. Працюйте не 16 годин, а раціонально і конструктивно; не довше, а продуктивніше. Здається, що якщо посидіти трохи довше, то точно все встигнеш. Але це самообман: чим більше працювати, тим менше продуктивність. До того ж закінчивши одну справу, можна взятися за наступну — і так до нескінченності.
  6. Не прагніть до перфекціонізму в усьому, це просто неможливо. І не коріть себе за помилки — вони неминучі. Пам’ятайте тезу, що не помиляється лише той, хто нічого не робить.
  7. Підлаштовуйте графік «під себе». З розвитком технічних можливостей бути присутнім в офісі «до плюс нескінченності» не потрібно: багато питань можна вирішити за допомогою робочої пошти, соцмереж і за допомогою месенджерів.Якщо ж офісний графік зовсім не для вас, —можна спробувати піти у фріланс або знайти віддалену роботу.
  8. Делегуйте завдання і повноваження — колеги навчаться чомусь новому, а у вас з`явиться трохи більше часу.
  9. Прислухайтеся до себе. Якщо розумієте, що втомилися, — візьміть позапланову відпустку, відновіть здоров’я.
  10. Якщо ви думаєте, що вигоріли на конкретній роботі, а звільнитеся — і все зміниться на краще, не поспішайте одразу виходити на нове місце. Дайте собі час на відновлення.

А щоб виробити в собі імунітет до стресу, постарайтеся проводити більше часу на природі, заведіть хобі, вживайте здорову і смачну їжу, слухайте музику, спілкуйтеся із приємними для вас людьми.

Служба автодоріг поділилася планами щодо ремонту доріг на Тернопільщині (ВІДЕО)

У податковій повідомили графік роботи у вихідні