Читайте новини Галас на GoogleNews - Нажміть підписатися

Читайте новини Галас у Телеграм каналі - Відкрити

Крок назустріч: аграрії розробили для бджолярів спеціальну інтерактивну карту

Серед українських продуктів найуспішнішим «завойовником» закордонних ринків останніх років можна вважати мед.Натуральний смаколик саме українського виробництва чи не найчастіше можна зустріти сьогодні на полицях супермаркетів у Європі та США.Експорт медуз України невпинно зростає, а минулорічнавіть побив свій історичний рекорд: 2017-го ми експортували 67,8 тис. тон нцього продукту загальною вартістю 133,8 млн дол. Найбільше засмакував вітчизняний мед американцям, німцям та полякам – на них припадає 65% обсягу експортованого меду. В цілому ж за останні 5 років Україна наростила експорт меду вчетверо, що дозволило їй увійти в п’ятірку його найбільших світових постачальників.

Нинi в Українi налiчується понад 400 тис.пасiчникiв, якi мають 4 млн вуликiв і виробляють приблизно 100 тис. тонн меду на рік. З огляду на зростання обсягів споживання та торгівлі медом у світі, перед українськими бджолярами відкриваються неабиякі перспективи. Підтримують пасічників і колеги по сільськогосподарській сфері. Зокрема, аграрії, які дбають про безпечний доступ бджолосімей до посівів медодайних культур. Адже дуже важливо, щоб в період цвітіння культур та запилення їх комахами не відбувалося обприскування чи інша хімічна обробка рослин.

Так, наприклад, бджолярі західних регіонів України налагодили добрі партнерські зв’язки із Агрохолдингом «Мрія», який обробляє землі у Тернопільській, Хмельницькій, Чернівецькій, Івано-Франківській, Львівській та Рівненській областях. На щомісячному форумі пасічників, який пройшов у Тернополі 25-го березня, «Мрія» презентувала бджолярам власний інноваційний проект – інтерактивну карту своїх медодайних культур. На інтернет-карті відображаються актуальні посівні площі всіх медодайних культур Агрохолдингу із зазначенням сорту, прогнозованого періоду цвітіння, інформації щодо планових робіт з обприскування, необхідної кількості бджолосімей для якісного запилення, а також контактів відповідальних агрономів Компанії тощо. Створювали проект силами власних ІТ-спеціалістів «Мрії».

Побував на форумі пасічників і голова кооперативу «Подільський бджоляр» з Хмельницької області Володимир Петльований. Представлену інновацію він вважає дуже корисною:«У нас проблема була з протравленням бджіл. В мене особисто рік назад загинуло 25 сімей. Я мусив починати з нуля. А з “Мрією” ми налагодили тісний зв’язок. Ми домовилися з агрономами, вони перед внесенням хімікатів нас сповіщають. Ми знаємо, на яких полях вони будуть вносити. Обробку проводять пізно ввечері, до ранку завершують», – розповідає пан Петльований.

Отож відтепер, просто зареєструвавшись на сайті, учасники об’єднань пасічників зі всієї західної України зможуть отримати доступ до інформації про понад 60 тис. гамедодайних культур, які вирощує «Мрія». Зокрема, йдеться про ріпак та соняшник, які є дуже популярними у бджолярів. А ще вони зможуть подавати заявки та резервувати місця для кочівлі своїх пасік на визначених масивах і таким чином формувати власний «кочовий конвеєр» із різних медодайних культур для максимального медозбору.

За словами директора Благодійного фонду Агрохолдингу «Мрія»Василя Мартюка, проект покликаний забезпечити плідну взаємодію аграріїв із бджолярами, допомогти їм організувати логістику між масивами медодаїв та налагодити ефективну комунікацію.«Алеголовне – це отримання пасіками максимальної кількості меду. Відповідно, це дозволить збільшити їхню прибутковість», – підсумував Василь Мартюк.

Користувачам інтерактивної карти «Мрії» забезпечили навіть SMS-інформування про час цвітіння та внесення ЗЗР на суміжних медодайних площах. Таким чином, завдяки сприянню Компанії усі охочі пасічники з районів її присутності отримають можливість збільшити кількість збору екологічно чистого меду на її полях. Агрохолдинг, у свою чергу, зможе підвищити власні врожаї, тож запроваджена ініціатива є не лише соціально та екологічноважливою, а й взаємовигідною економічно.

Отримати детальнішу інформацію, зареєструватись та отримати доступ до інтерактивної карти можна безпосередньо на сайті http://www.honey.mriya.ua.

Варто зазначити, що Компанія «Мрія» активно підтримує кооперативний рух на територіях, де працює. Серед інших напрямків роботи селянських обслуговуючих кооперативів – і бджільництво. Минулого року Компанія провела селянам, які хотіли б зайнятися бджільництвом, об’єднавшись в кооператив, виїзні навчання на пасічному господарстві у Бродах Львівської обл. Для кооперативу «Подільський бджоляр» (с. Юринці Городоцького р-ну Хмельницької обл.) передала приміщення та столярські станки, на яких учасники кооперативу уже виготовили понад 100 вуликів. Також триває експериментальне виготовлення 5-ти сучасних причепів та 10-ти модулів до них, на кожному з яких можна буде перевозити по 27-30 корпусних вуликів. Окрім того,цьогорічАгрохолдинг організовує спільно з Центром зайнятості та Гадяцьким аграрним училищем фахові навчання для бджолярів із видачею державного свідоцтва «Бджоляр 3-го розряду».

Реалізовуючи такі проекти, Агрохолдинг «Мрія» засвідчує свою відкритість, відповідальність та турботу. А також готовність до співпраці на користь кожної сільської громади і підтримки дрібних сільгоспвиробників, в яких бачить, перш за все, своїх партнерів та майбутнє України.

Повертаються заробітчани: на польсько-українському кордоні черги

Глава УГКЦ закликав молодь не марнувати життя