Вже кілька тижнів обговорюється новина про прихід до файного міста світового бренду McDonalds. Більшість тернополян позитивно сприймають цю новину, але є і противники. Ми вирішили узагальнити всі «плюси» та «мінуси» та запитати самих тернополян, що вони думають з цього приводу.
Спочатку сухою мовою економічної прагматики. Компанія McDonalds прийняла рішення розпочати діяльність у місті Тернополі і відкрити перший заклад міжнародної компанії-лідера у галузі швидкого обслуговування. Для початку варто розібратися, як працюють компанії такого масштабу на кшталт McDonalds. Практика показує тут суцільні переваги.
По-перше, McDonalds є справним платником податків, а всю зарплату персоналу виплачує офіційно зі сплатою всіх відрахувань. Тобто тернополяни мають змогу отримати гідне місце праці з 100% «білою зарплатою», а місто – додаткові надходження до бюджету.
По-друге, McDonalds, як правило шукає постачальників для своїх ресторанів у найближчій місцевості. Щоправда компанія висуває високі стандарти до якості продукції. Прихід McDonalds, як правило сприяє, активному розвиту підприємництва і високим виробничим стандартам. Зрештою, кожен ресторан McDonalds стає популярним публічним місцем відпочинку, куди приходять родинами та з дітьми. Поруч, як правило, виростає багато інших об’єктів таких, як магазини, банки, які охоче користуються потоками клієнтів, котрі після McDonalds обов’язково зайдуть за чимось корисним. І це також нові робочі місця.
По-третє, прихід McDonalds – це також своєрідний позитивний сигнал для інвесторів, туристів. Місту, де є мережа цих ресторанів, більше «довіряють». Скажімо високотехнологічні ІТ-компанії з високими зарплатами працівників орієнтуються на ті міста, куди заходять такі відомі бренди, як McDonalds. Але не ІТ єдиним. Тернопіль напевно єдине місто України, через яке проходить аж ТРИ міжнародні траси. На околицях нашого міста вже є великі логістичні склади, де збираються і перевантажуються різноманітні товари, а це знову ж таки робочі місця і підвищення загального рівня життя у місті.
По-четверте, McDonalds – це, як правило, не лише сам ресторан, але і облаштована прилегла територія. Крім того, компанія відома багатьма соціальними проектами, котрі втілює регулярно. Зрештою – це і додаткові громадські вбиральні, якими можна скористатися.
Таким чином, економічна прагматика дає нам однозначні плюси від McDonalds у Тернополі.
Що думають містяни
Разом із тим, ми вирішили запитати думки й у кількох тернополян, при цьому різного віку, щоб отримати такий собі легкий «зріз громадської думки». Цим людям ми поставили питання, як вони ставляться до того, що у Тернополі буде McDonalds.
Петро, студент ТНЕУ: «Однозначно позитивно. Моє покоління любить такі заклади, де можна посидіти, скористатися безкоштовним Wi-Fi, поговорити. McDonalds є саме таким місцем. Плюс, для мене, як студента – це можливість підзаробити. У них досить гнучкі умови роботи і графік. Тому позитивно»
Пані Галина, пенсіонер: «У нас тут багато різних кіосків і «наливайок», тож боляче дивитися, як туди тягнеться наша молодь. Якщо буде заклад, де не продають алкоголю, але молодь може там збиратися, то я тільки за».
Ігор, підприємець: «Добре ставлюся. У мене двоє малих дітей. Інколи хочеться сходити кудись так, щоб можна було посидіти поговорити, а діти, щоб були зайняті. McDonalds – то є саме таке місце».
Хто проти McDonalds у Тернополі
Проте не можна сказати, що всі на 100% підтримують відкриття міжнародного ресторану швидкого харчування у Тернополі. Є й такі, хто бачить в цьому загрозу. Зокрема останнім часом у соцмережах з’являлися окремі заклики завадити приходу міжнародного бренду до Тернополя. Щоб зрозуміти логіку таких людей, достатньо проаналізувати, хто і чому вбачає «загрозу» у таких закладах, як McDonalds. У першу чергу, досвід показує, що з появою ресторанів McDonalds, суттєво зменшується частка молоді, яка від «нічогоробити» «йде на пиво», купує алкоголь і проводить час на вулиці або ж у закладах сумнівної якості. Тож McDonalds найменш вигідним є для продавців алкоголю та власників різноманітних сумнівних закладів. Це підтверджує і загальна статистика. У місцях, де підвищується економічний рівень добробуту, зменшується споживання міцних напоїв. Тож цілком ймовірно, що протидіяти можуть ті, хто зробив собі бізнес на людських слабкостях.
Василь Тотовицький
This website uses cookies.