Під час акції протесту власників маршруток та водіїв з вимогою підвищити вартість проїзду у громадському транспорті, були оприлюднені офіційні листи до міського голови Сергія Надала. Цікаво, що листи написані ніби «під копірку». Тобто різні фірми надіслали у мерію листи, які надруковані на одному комп’ютері та роздруковані на одному принтері. Юридичною мовою це називається змовою монополістів.
Листи «під копірку»
У документах йдеться про те, що перевізники вимагають у мера підняти вартість проїзду в маршрутках готівкою – до 6 грн, електронним квитком – до 5,50 грн, і «Картою тернополянина» – до 5 грн. Різні перевізники «одною мовою» наголошують на зменшенні власних прибутків через запровадження електронної системі оплати. Тобто вони протестують проти чіткого обліку перевезень в громадському транспорті у Тернополі. Адже тепер вводиться чіткий обліг пільговиків та реального використання ними громадського транспорту. Бо головним аргументом перевізників у спілкуванні з місцевим самоврядуванням, коли йдеться про потребу підвищення тарифів, є «велика кількість пільговиків». Тепер буде точно відомо, скільки людей з пільгами скористалися транспортом і скільки це коштує насправді.
«Страйк» перевізників – це змова монополістів
Також електронна система – це облік коштів, які обертаються у транспортній сфері. Ніхто точно не знає (ні мерія, ні державна фіскальна служба), скільки тернополяни сплачують за проїзд приватним перевізникам. Самі перевізники часто маніпулюють терміном, що «перевезення є збитковими». Запровадження єдиного електронного квитка дозволяє на 100% побачити, скільки коштів збирається, а відтак обдурити місто, контролюючі органи та пасажирів буде набагато складніше. Розуміючи це, перевізники й вимагають підвищити вартість проїзду, щоб отримати додаткові прибутки, які можуть їм компенсувати втрати від запровадження електронної системи. Адже тепер і за пільговиків місто буде сплачувати меншу суму, та й податки перевізники будуть змушені платити більші.
Тому з боку перевізників шантаж мера, шантаж Тернополя, шантаж тернополян – це типова змова монополістів, які втрачають надприбутки і змушені сплачувати податки. Такий факт має викликати адекватну реакцію тернопільського відділення Антимонопольного комітету України.
Перевізники і водії змушені працювати по-європейськи
А тим часом, міська рада Тернополя повідомила, що перевізники та водії досягнули порозуміння щодо страйку в Тернополі.
Водії прийшли до міської ради з кількома скаргами, зокрема, вони не розуміли, яким чином після впровадження автоматизованої системи оплати за проїзд (АСОП) отримуватимуть зарплату, а також, хто здійснюватиме контроль за пасажирами.
«Тернопіль сьогодні впроваджує новацію, яка діє в усьому цивілізованому світі. Цей перехідний етап є складним, але є розуміння між усіма сторонами, що він необхідний. За результатами зустрічі ми домовилися, що перевізники повинні переходити на інший режим роботи, зокрема розраховувати зарплату водіям за год./км., що стимулюватиме їх відпрацьовувати весь графік. Також буде доставлено у тестовому режимі додаткові зчитувачі оплати проїзду», – зазначив за результатами зустрічі міський голова Сергій Надал.
Тобто перевізники та водії змушені працювати не «по-африканськи», а цивілізовано – у європейській системі громадського транспорту. І це викликає у них супротив.
Нагадаємо, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів та Закону України з 2 січня у Тернополі впроваджено автоматизовану систему обліку оплати проїзду у міському пасажирському транспорті, незалежно від форм власності.