З підписанням безвізу майже кожен п’ятий тернополянин обзавівся автівкою “на бляхах”. Проте як це правильно зробити ми розкажемо вам зараз.
31-річний Роман працює в Польщі 7 років. За цей час чоловік встиг змінити вже три автомобілі, віддавав перевагу вживаним.
Натомість Марта після кількох років користування вживаним авто купила новеньке із салону. Купівля як нового, так і старого авто має свої плюси та мінуси.
Більшим попитом в українського покупця користуються вживані авто. Їх основною перевагою є, звісно ж, ціна. Популярні портали оголошень, як–от allegro.pl чи otomoto.pl, пропонують автомобілі на будь-яку кишеню. Ціни на вживані автівки розпочинаються від 400–600 злотих.
“Першу свою машину я купив у 2013 році за 1400 злотих, щоб удосконалити навички водіння. Поїздив чотири місяці, згоріло зчеплення, і я здав її на металолом за 600 злотих”, розповідає Роман.
Друга автівка теж дорого не коштувала, однак «з’їдала» гроші на ремонт. Третій свій автомобіль Роман купив за 12 тис. злотих і їздить уже майже рік без великих витрат на ремонт.
“Машина в задовільному стані. В автосервісі була три рази. Найбільше мені довелося витратити на неї 1500 злотих на заміну амортизаторів”, – коментує Роман.
Натомість мати школяра, Марта, переконує в доцільності купувати нове авто. Запевняє, що така автівка вигідніша з точки зору безпеки, а також менш затратна, адже кілька років не потрібно перейматися ремонтами – просто заливаєш пальне і їдеш.
Свою сріблясту Toyota Yaris 2016 року з гібридним двигуном Марта купила за 60 тис. злотих у кредит, розписаний під 3% річних на три роки. Плюс потрібно було заплатити мінімальний перший внесок – 10 тис. злотих. Так, на перший погляд, дороге задоволення. Однак Марта із власного досвіду запевняє, що такі витрати повністю себе виправдають.
Машина потребує менше пального, що дає змогу економити 350 злотих щомісяця. Також Марта витрачала на ремонт свого попереднього авто, яке на момент купівлі уже мало 11 років, близько 700 злотих на місяць. Відтак зараз ці кошти вона віддає на кредит за нове. До того ж якщо жінка захоче змінити автомобіль, автосалон готовий його викупити і запропонувати новий.
“Машина екологічна й дуже тиха, бо у неї два двигуни, при чому один із них електричний. Має спеціальне кріплення дитячого крісла – ізофікс, що гарантує більшу безпеку у випадку нещастя на дорозі (старі моделі ізофіксів не мають). І найголовніше – я не переживаю, що в ньому щось відпаде чи несподівано зламається” , – каже Марта.
Також нове авто не потребує щорічного технічного огляду. У Польщі діє схема 3–2–1. Тобто, купивши нове авто, потрібно робити техогляд раз на три роки, потім на два і потім щороку. Слід пам’ятати, що техогляд робиться в спеціальних сертифікованих для цього установах (okręgowa stacja kontrоli pojazdów).
Такий огляд коштує від 90 злотих, але планується підвищення цін до 126 злотих. Щоправда, нові авто підлягають гарантійним переглядам. Часто перший перегляд є безкоштовним, а різні програми лояльності дозволяють економити на заміні шин, митті тощо.
Який саме автомобіль купувати: новий чи старий – вирішувати вам. Після купівлі автомобіля ви маєте місяць, щоб його зареєструвати й сплатити податок – 2% від вартості. Реєстрацію можна провести в адміністрації вашого населеного пункту.
Варто пам’ятати: щоб вам зареєстрували авто, потрібно мати прописку мінімум на місяць. Тільки тоді вам видадуть новий техпаспорт. Коштує реєстрація у випадку отримання нових номерів 180,50 злотих, якщо ж ви бажаєте залишити старі – 81 злотий. Ще є варіант замовити індивідуальні номери за 1000 злотих.
Поки готуватимуть реєстраційні документи, вам видадуть тимчасовий дозвіл. На ньому не можна перетинати кордон. Адміністрація має місяць часу на всю процедуру. Можна отримати документи і швидше. Перевірити стан вашої заявки, ввівши номер VIN, можна на сайті pwpw.pl
Якщо там написано, що ваші документи готові, ви маєте повне право забирати реєстрацію швидше. Це особливо важливо для тих, хто потребує термінового виїзду в Україну.
Страхування на авто є двох видів: обов’язкове ОС (ubiezpieczenie odpowiedzialności cywilnej) та додаткове АС (автокаско). Також варто мати Зелену карту – страхування у випадку виїзду за кордон. Ціни на страхування коливаються від кількох сотень до кількох тисяч злотих. На це впливає кілька факторів, зокрема, ваш досвід водіння, стан автомобіля, вид страхування.
Наприклад, Роман, маючи уживане авто, платить тільки ОС – 800 злотих на рік. Для власників нового авто, якщо вони купили його в кредит, обов’язковим теж є АС. Тому Марта платить 2000 злотих на рік за ОС+АС+Зелену карту.
Згідно з чинним українським законодавством, автомобілі на польській реєстрації мають право перебувати в нашій державі без розмитнення не більше п’яти днів. Щоб цього уникнути, потрібно стати на консульський облік. Дізнатися про потрібні документи можна на сайті Посольства України в Польщі або ж запитати особисто в консульській установі. Відтак, будучи на консульському обліку, власник авто з польською реєстрацією має право перебувати 60 днів на рік без виїзду з України.
Слід пам’ятати, що при перетині кордону потрібно їхати на червоний коридор – оскільки ви декларуєте тимчасове ввезення транспортного засобу. У віконечку українського митного контролю вам дадуть бланк декларації, який потрібно заповнити у двох екземплярах.
Потім при виїзді з України ви його повертаєте. Досвідчені водії радять у такому випадку оминати популярні пункти перетину, такі як Рава-Руська чи Шегині, бо там процедура декларації може зайняти годину, а то й більше. Натомість у маленьких пунктах, наприклад Грушів чи Смільниця, все набагато швидше.
Джерело: naszwybir.pl
This website uses cookies.