Траса міжнародного значення М-12 проходить через старовинні українські міста Стрий, Тернопіль, Кропивницький. Цим транспортним коридором щодня рухаються десятки тисяч автомобілів, вантажівок, автобусів. Частина з них проїжджає через одне з найстаріших міст Тернопільщини, Бережани.
По-перше, чимало перевізників, нехтуючи законом, перевантажують фури. Тонни товару завдають шкоди самому автомобілю та дорозі, по якій він рухається. Через перевантажені фури утворюються напливи на покритті, котрі швидко перетворюються в ями.
Більшість вулиць Бережан мають вузьку проїзну частину, круті повороти та значні підйоми і спуски. Часто через це виникають затори, а вібрації завдають шкоди домівкам бережанців та комунальному майну.
По-друге, влада Бережан десятки років поводиться вкрай безгосподарно, спихаючи усю провину на дорожників. Так, власником траси М-12 є Служба автомобільних доріг у Тернопільській області, а комунікацій – міська рада. Бережанські чиновники неодноразово дозволяли прокладати воду, газ, електрику впоперек траси М-12. Щоразу після розкопок дорогу засипали абичим. При цьому, з власником дороги бережанські горе-посадовці дозволи не узгоджували. Нещодавно шляховики нарахували понад 30 переходів комунікацій через дорогу М-12. Усюди покриття провалилося через недбале засипання.
У Службу щороку надходять листи щодо ремонту дороги Стрий-Тернопіль-Знам’янка в межах Бережан. Шляховики неодноразово зверталися до тамтешньої влади, аби ті напередодні ремонту полагодили комунікації, адже не виключено, що свіжоукладене покриття знову розриють комунальники, якщо прорве, наприклад, водогін. Однак, бережанські чиновники надали перевагу байдикуванню.
12 червня 2017 року комісія у складі заступника голови Бережанської райради, головного інженера «Бережанського райавтодору» та представників Служби автомобільних доріг обстежувала автомобільну дорогу М-12 в межах Бережан. Вона виявила, що траса зазнала чималих руйнувань через відсутність водовідводу і прориви каналізації на міських вулицях, котрі примикають до траси (документ 2).
Ба більше, на всій протяжності обстежуваної дороги роботи по ремонту комунальних мереж виконувалися без погодження з власником автомобільної дороги – САДом. Також при будівництві будівель ринку будматеріали складували на проїзній частині, що призвело до руйнування покриття.
Коли рівень невдоволення бережанців дорогою досяг піку і «запахло смаженим», Бережанська міська рада виділила 5 мільйонів на ремонт комунікацій під трасою. Втім, ясна річ, зробили це тоді, коли роботи провести не можна – наприкінці грудня. В той час, як бережанці продовжать потерпати від поганої дороги, горе-чиновники відзвітують про «досягнення».
This website uses cookies.