Серед фестивалів у місті найбільшe – гастрономічних. Часто вони пeреростають в алкомарaфони, визнають місцeві жителі.
Натомість місту бракує справді розвиваючих заходів, на яких можна було б культурно провести час, – повідомляє В Курсі.
Десятки фестивалів, які щороку проходять в Тернополі, люди сприймають неоднозначно. Для когось вони – чудовий варіант насиченого відпочину, для інших – нецікаве масове розпивання спиртних напоїв чи збір молоді за інтересами.
Про те, скільки заходів ще заплановано до кінця поточного року, на які сюрпризи нам варто чекати, говорили під час ефіру, пише 20 хвилин. Гість онлайн-чату – начальник управління стратегічного розвитку міськради Юрій Дейнека розповів і про те, скільки втратило та заробило місто на проведенні фестивалів.
– Тернопіль поставив собі за мету зробити туризм одним із суттєвих важелів наповнення міського бюджету, – говорить він. – Звичайно, що досягнути таких показників, як є у великих містах, приміром, у Львові, нам важко. Оскільки туризм у Тернополі був слабо розвинений, лише упродовж останніх років ситуація покращується. Тішить те, що Тернопіль таки стає культурним, спортивним та мистецьким центром України.
Юрій Дейнека визнає, що в організації та проведенні фестивалів є чимало недоліків. Адже великого європейського досвіду у проведенні таких заходів світового класу Тернопіль не має. Однак щороку фестивалі стають все кращими і кращими.
– Якщо ще років три тому, ми мали в області 10-15 фестивалів, то в цьому році міська рада запланувала 32 фестивалі, – продовжує він. – Станом на 1 вересня, у місті вже відбулося 23. Більшість із заходів є великими, не місцевого, а національного і навіть міжнародного значення.
Начальник управління стратегічного розвитку розповідає, що туризм у місті представлений трьома нішами: ресторатори, готельєри і турфірми. Він наголошує, що більшість фестивалів у Тернополі справді мають гастрономічний характер. І на це є об’єктивні причини.
– Ресторатори єдині змогли об’єднатися, інтегрувати свої зусилля, щоб показати на всю Україну, що в Тернополі вдало функціонує сфера харчування та гостювання, – каже він. – Цьогоріч мали щонайменше чотири заходи, які проходили під загальним брендом «Галицька дефіляда». Самі ж свята були тематичними – «Коропфест» чи як планується у вересні – «Свято сала та самогону». Це і фестивалі, які вже мають своє насичення та наповнення.
Відповідаючи на питання, чому Тернопіль знаний лише гастрономією. Юрій Дейнека додає, що міська рада пробувала об’єднати туристичних операторів, а також готельєрів. Проте спроби виявилися марними.
– У Тернополі дуже гарно розвивається музичний напрям. Фестиваль «Файне місто» – яскравий приклад цього, – акцентує він. – Саме цей захід продемонстрував, що Тернопіль є прекрасним центром музичної індустрії. «Файне зимове містечко» – чудовий спортивний захід, де відпочивали тернополяни. Для цього зробили ковзанку на Театральному майдані. Ми змогли провести чудовий фестиваль у розвитку кіномистецтва – «Кінохвилька» та «Кіновулиця», які залучають тернопільську дітвору до створення фільмів та анімацій.