Читайте новини Галас на GoogleNews - Нажміть підписатися

Читайте новини Галас у Телеграм каналі - Відкрити

Для завершення ремонту дамби немає фінансування

Затяжний ремонт дамби, можливо, спричинений відсутністю коштів і їх новим пошуком. Про це написав Бізнес компаньйон.  

Пізній початок ремонтних робіт на дамбі та відповідне обмеження руху у напрямку з Центру на Дружбу і навпаки дещо розсердило тернополян. Люди не розуміють, чому дорогу не ремонтували влітку, коли дозволяла погода і коли на дорогах було менше автівок.

Роботи восени, кажуть вони, триватимуть дуже довго, бо погода «вередує». А це у свою чергу означає, що добиратись на роботу чи навчання буде тривалий час важко і незручно. В управлінні ЖКГ за незручності просять вибачення. Тут кажуть, що почали ремонтувати тоді, коли з’явились гроші.

– Ремонт дамби ми розпочали минулого року, – каже заступник начальника управління ЖКГ – головний інженер управління Микола Лесів. – Тоді виконали роботи першої черги, а саме – ремонт гідротехнічних споруд. На ці роботи використали майже 8,5 мільйона гривень. П’ять з яких – гроші з державного бюджету або ж субвенції. Через те, що вартість робіт з капремонту дамби коштує близько 30 мільйонів, міський бюджет не в силі профінансувати його. Відтак ми подали проект реконструкції дамби на інвестиції з держбюджету і оголосили аукціон або держзакупівлі на два роки, тобто минулий рік і цей. З нового року уже мали проектно-кошторисну документацію наявну, мали продовжений договір з переможцем тендеру, але не мали коштів.

Кошти, за слова пана Лесіва, надійшли тільки у липні – 5 млн з держбюджету на капремонт проїзної частини дамби Тернопільського ставу. Відтак через таке запізніле надходження коштів і мінливу погоду, повністю ремонт проїзної частини не роблять. Дорогу ремонтують по частинам.

Вартість робіт проїзної частини – 25 мільйонів, – продовжує пан Лесів. – Через те ми взяли одну полосу, не заважаючи руху двосторонньому тролейбусам і автомобілям, і приступили до виконання робіт. Звичайно, пора пізня, але від нас не залежить, а від центрального фінансування. На жаль, на сьогодні ми обмежені в коштах – є п’ять мільйонів з держбюджету і ще майже п’ять дав міський голова. Можливий варіант, що у вересні-жовтні прийдуть ще п’ять мільйонів з Києва, але наразі грошей нема. Якби гроші прийшли у березні-квітні, чи хоча б на початку травня, то на сьогодні роботи були б завершені.

Можливості міського бюджету, за його словами, не такі великі, якби хотілося. Адже, окрім дамби, є ще інші об’єкти, які потребують значного фінансування – міст на Бродівській, транспортна розв’язка Миру-Дружби та ін.

– Я, як куратор цієї ділянки роботи просив і прошу тернополян, особливо у водіїв вибачення, – додає він. – Дамбу робимо якісно, надійно, проект – надзвичайно складний. Але скільки часу піде на ці роботи, сказати не можливо. В межах виділеного фінансування роботи виконуються.

Кримінальна справа, відкрита торік у листопаді через імовірні порушення під час ремонту дамби, ніяк не перешкоджала роботі. Порушень поліція не знайшла, справу закрила.
– Вся бруківка із 2016 року перебуває на зберіганні у виконавця робіт, – додає він. – Їздили фотографували, міряли, рахували. Вся бруківку, яка зараз знімають, здають під охоронну тролейбусному управлінню. Її згодом будемо використовувати. За словами пана Лесіва, у міськвиконкому є така думка і її підтримують депутати, аби зняту базальтову бруківку встелити у Центрі.

– Є думка, щоб відновити центральну частину міста історичному вигляді, – додає пан Лесів. Зокрема вул. Йосипа Сліпого, Брюкнера з’єднати з Валовою і вкласти цією бруківкою – не робити асфальт чи нову бруківку, а постелити цю стару базальтову бруківку .

Ввозити авто на бляхах заборонять. Уже ввезені – дозволять розмитнити?

Децентралізація: правда про зміни