Вже не перший місяць триває ремонт дороги Тернопіль-Дубно (ділянка траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече), яка є пріоритетною в місцевих дорожників.
На замовлення Служби автомобільних доріг у Тернопільській області роботи здійснюються у Збаразькому районі.
Підрядна організація «ТехноБудЦентр» приступила до вкладання на ремонтованій ділянці шару щебенево-мастикового асфальтобетону. Ми поцікавилися в Службі автодоріг, що ж це за матеріал такий, і чому його почали застосовувати на Тернопільщині.
«Технологію щебенево-мастиковогого асфальту використовували в Україні лише на дорогах міжнародного значення, і вона виправдовує себе. Це асфальт з підвищеним вмістом бітуму, який менше залежить від зміни температурних режимів, – зазначив начальник організації Богдан Юлик. – На Тернопільщині це перший досвід укладання такого асфальтобетону. Він має низку переваг.
На відміну від звичайного асфальтобетону структура щебенево-мастичного асфальтобетону має найвищу жорсткість. Ця структура виробляє передачу основної частини навантаження з поверхневого шару на нижчі шари за допомогою великих кам’яних частин матеріалу. Ця особливість щебенево-мастичного асфальтобетону веде до зменшення деформацій матеріалу покриття.»
Щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА) був розроблений у другій половині 1960-х років у Німеччині й одержав назву «Splittmastixasphalt» (SМА).
Він з’явився як наслідок боротьби дорожніх служб Німеччини з інтенсивним руйнуванням дорожнього покриття й утворенням колії через ріст інтенсивності та вантажонапруженості автомобільного руху.
За роки свого використання суміші ЩМА продемонстрували прекрасні експлуатаційні якості. ЩМА відрізняється від звичайного асфальтобетону підвищеною температурою приготування суміші.
Щебенево-мастиковий асфальтобетон за технологією укладання і ущільнення мало чим відрізняється від звичайного асфальтобетону. Для цього використовуються звичайні катки і асфальтоукладальники.
«На трасі Тернопіль-Дубно ми стелимо 5-сантиметровий шар ЩМА. Це робить наші дороги стійкішими до інтенсивного руху транспорту, менш пластичними на спеці та міцнішими за будь-якої погоди,» – додав Богдан Юлик.
This website uses cookies.