Дорогу на вулиці Білецькій мостять фігурними елементами мощення. Напередодні тут здійснили роботи із розбирання асфальтобетонного покриття, здійснили влаштування піщаної основи та влаштування щебеневої основи а також геосітки, після чого приступили до мощення дороги фігурними елементами мощення.
Як зазначив начальник управління житлово-комунального господарства, благуострою та екології ТМР Олег Соколовський, запозичили такий досвід у європейських країнах – Чехії, Туреччині, Словаччині, при цьому, така технологія обійдеться місту значно дешевше, аніж асфальтування. Вулиця Білецька стане однією з перших у місті, де реалізують цей проект. Проте, тенденцію планують поширити по всьому Тернополю.
– Хочемо забрати асфальт і перейти на бруківку. По-перше бруківка нам обійдеться дешевше і це буде якісніше і екологічніше. Хочемо спробувати постелити бруківку не лише на тротуарах, але й використаємо її під час ремонту проїжджої частини.
Як пояснює заступник міського голови з питань міської інфраструктури Владислав Стемковський, завдяки своїм якостям бруківка стає дедалі популярнішим матеріалом і має величезну перевагу в конкурентній боротьбі з асфальтом.
– Бруківка, яку використають під час капремонту, розрахована на рух автомобілів. Таке покриття сьогодні можна побачити на автозаправках та майданчиках перед великими супермаркетами, де спостерігається інтенсивний рух транспорту. Це – європейська практика, яка має ряд переваг, – розповідає Владислав Стемковський. – Приміром, в разі виникнення аварійних ситуацій, бруківку можна розібрати, а після ліквідації аварії – встановити на місце. При цьому ми заощаджуємо на демонтажі і на покупці нового матеріалу для ремонту розкопки, адже вкладається та ж сама бруківка. Роботи із бруківкою можна здійснювати у таких температурних режимах, коли робота із асфальтом є неможливою. Після здійснення ремонту не потрібно чекати потепління, щоб повторно заасфальтувати розкопку, при цьому після «латання» асфальтного покриття його вигляд буде безнадійно втрачений. Варто зауважити, що використовуючи дорожню бруківку, ми маємо значно ширші можливості щодо вибору підрядної організації, адже виробництво та вкладання асфальту має ряд специфічних вимог. Немає необхідності застосовувати спеціальну дорожню техніку, адже бруківку можна швидко укласти вручну.
За словами фахівця, перевагами бруківки є не лише технічні характеристики. Дослідники встановили, що при температурі повітря вище 30 градусів з асфальту починають виділятися шкідливі бензолові з’єднання. Бруківка виготовляється з екологічно чистих матеріалів, при нагріванні яких дорожнє покриття канцерогенних речовин не виділяє. Завдяки своїм якостям матеріал не порушує природний обмін води і повітря в ґрунті, що сприятливо позначається на екологічному стані середовища.
– Крім цінового фактора, важливу роль відіграє і політичний. Купуючи асфальт, ми платимо за російську нафту, а купуючи бруківку – ми підтримуємо українського виробника, – резюмує Владислав Стемковський. – Для здійснення капремонту дороги бруківкою, нафтопродукти не потрібні: всі матеріали (пісок, щебінь, цемент) можна придбати в українських виробників.
This website uses cookies.