Близько двохсот шкіл в області під загрозою закриття, адже у зв’язку із реформою освітньої галузі, вважаються малокомплектними.
За її словами, на сьогодні в області є 182 малокомплектних школи різного рівня. 1-ий рівень – це 1-4 класи, де навчається менше десяти дітей, 1-2-ий рівень, де навчається менше 40 дітей, і 1-3-ій рівні, де навчається менше ста дітей.
– На жаль, статистика є досить невтішною, адже у 2017 році на одного учня у малокомплектній школі потрібно від 40 до 60 тисяч гривень, коли з державного бюджету освітньої субвенції виділяється лише 9600 гривень, – каже Ольга Хома. – На даний час є важливим і питання децентралізації, коли кошти ми віддаємо на місця і працюємо з тими коштами, які маємо. Тепер важливо зрозуміти, що ніхто 182 школи в один момент не закриє. Це потрібно робити поступово та планомірно. Утім, маємо негативний приклад, коли у 2016-2017 навчальному році в області функціонують три ЗОШ І-ІІ ст., в яких навчається менше 25 учнів, зокрема в селах Котузів – 13, Маловоди – 15 і Гниловоди – 21 учень. Усі ці заклади функціонують у Золотниківській громаді, що на Теребовлянщині, і фінансуються з доходів місцевого бюджету.
Водночас, як зазначає Ольга Хома, 2017-2018 роки пілотні, для того, щоб подивитися як програма концепції нової української школи буде працювати надалі. Її в Україні будуть впроваджувати з 1 вересня 2017 року.
– Це питання на даний час є надзвичайно актуальним і діти, які 1 вересня підуть у перший клас і вчителі, які цих першачків набиратимуть, є тими новаторами, які цю концепцію будуть впроваджувати, – каже Ольга Зіновіївна. – Реформування освіти в Тернопільській області – це перш за все створення опорних шкіл, створення матеріальної бази в опорних навчальних закладах, де ми можемо спостерігати тенденцію закупівлі обладнання для кабінетів хімії, фізики, біології, забезпечення довозу дітей до шкіл та надання якісної освіти, про що ми вже зможемо говорити, коли ця система запрацює.
This website uses cookies.