Щороку в період різдвяних свят дуже велика увага приділена творам Миколи Гоголя «Ніч перед Різдвом», «Вечори на хуторі…» й тернополяни із задоволенням ходять як на вистави до театру за цими творами, так і переглядають фільми й мюзикли по телевізору.
«Галас» вирішив поцікавитися у священика, настоятеля монастиря Різдва Пресвятої Богородиці в Тернополі о. Юстиніана Городечного, наскільки доречна така увага в наш час до творів Гоголя, у яких значна увага приділена нечистій силі, і чи не суперечить це християнським цінностям.
– У творах Миколи Гоголя зла сила є злою силою, такою противною, брудною і нехлюйною, як скотина, – каже о. Юстиніан Городечний. – Окрім того, вона показана в програшній позиції, адже Христос переміг зло і Злого, що є правдою. Чимось цілком протилежним є, наприклад, Хелловін, де нечисту силу показують, як всемогутню і неконтрольовану, що є брехнею, бо Бог все сотворив і всім управляє, злом у тому числі. Тому гоголівське представлення нечистої сили може бути прийнятне, бо зло є сегментом світу негідним уваги.
Зло в творах Гоголя боїться добра, церкви, ікон, Слова Божого, священика, а це означає, що воно не має перед ними сили і влади, та сила походить від Ісуса Христа.
Галина ТИХА