З нового 2017 року передбачене підвищення мінімальної зарплати вдвічі, а також підвищення зарплати для вчителів на 30%. Водночас, чимало освітян побоюються, що із підвищенням зарплати у них заберуть 20% надбавки за престижність професії.
– Щоб врахувати значимість праці освітян, з січня піднімається зарплата педагогічних працівників на два тарифних розряди, – каже вона. – Наприклад, вчитель без категорії, якому зарплата нараховувалася за восьмим тарифним розрядом, тепер отримуватиме зарплату за десятим, а тому, приблизно, зарплата збільшиться на 33%. Якщо ж посадовий оклад вчителя вищої категорії розраховувався за 12 розрядом, то тепер – за 14 і відповідно зарплата збільшиться на 38%. Доплату до ставки заробітної плати у граничному розмірі 20% визначено Постановою Кабінету Міністрів, яку ніхто не скасовував, але ця надбавка встановлюється розпорядниками коштів в межах фонду оплати праці на місцях.
За словами Ганни Володимирівни, Постановою Кабміну передбачено, що педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів з 1 січня повинні отримувати підвищену зарплату на 2 тарифних розряди. Проте є ще педагогічні працівники позашкільних і дошкільних навчальних закладів, які фінансуються за рахунок місцевих бюджетів і для них Постановою передбачено збільшення посадових окладів з 1 вересня 2017 року, й це означає, що може виникнути суспільне напруження, бо одні отримуватимуть більше, а інші – менше.
– У понеділок, 16 січня, у нас була чергова нарада, перед якою голова облдержадміністрації Степан Барна просив вишукати кошти на місцях для того, щоб не було такої розбіжності у заробітній платі, адже цією ж Постановою визначено, що органи місцевого самоврядування можуть приймати власне рішення щодо підвищення зарплати ще й працівникам дошкільних і позашкільних навчальних закладів, щоб зняти напругу в педагогічних колективах, – пояснює Ганна Володимирівна. – Ми підготували листа в Міністерство освіти й Міністерство фінансів України, бо в нас така ж ситуація виникає в закладах профтехосвіти. З 2017 року дані заклади фінансуються із двох джерел – з освітньої субвенції для вчителів загальноосвітніх дисциплін і також дотації з державного бюджету та коштів з обласного бюджету для майстрів, викладачів професійно-теоретичної підготовки, спеціалістів та робітників, і тут також виходять розбіжності в зарплаті. Ми працюємо над тим, щоб усім педагогічним працівникам одночасно підвищити зарплату. Однак, органи місцевого самоврядування повинні виділяти додаткові кошти для забезпечення фінансування закладів освіти у повному обсязі.
Галина ТИХА
This website uses cookies.