З 10 січня у Тернополі подорожчав на гривню проїзд у громадському транспорті, однак для електричного транспорту міста це все одно не порятунок, враховуючи збитки, які несе дане комунальне підприємство.
Зокрема, це стосується підняття мінімальної зарплати та значного подорожчання електроенергії.
– 19 грудня 2016-го року за проектом про відмінну перехресного субсидіювання був прирівняний тариф для міського пасажирського електричного транспорту до рівня звичайних споживачів, – пояснює Андрій Мастюх. – Що це означає? Порівняно з січнем 2016-го й січнем 2017-го вартість електроенергії для міського електричного транспорту зросла у вісім разів з 0,36 коп. до 2,46 грн., а це дуже сильний удар по міському пасажирському електричному транспорті. І якщо говорити про співвідношення вартості проїзду до вартості електроенергії, то вартість проїзду майже дорівнює одному кіловату електроенергії.
Крім того, зазначає Андрій Павлович, з державного бюджету не виділяються кошти на перевезення пільговиків, які надані безпосередньо ж державою. Ці витрати покладені на місцевий бюджет.
– За даними цифрами ми проводили розрахунки і вартість проїзду у транспорті з оплатою повної вартості без пільгових категорій мала би становити 4,18 грн., а вона становить три гривні, тому маємо дефіцит по фінансуванні, – каже директор комунального підприємства. – Враховуючи те, що в рік ми перевозимо близько 25 мільйонів пасажирів, можемо підрахувати, які втрати несе підприємство. Незважаючи на те, що на перевезення пільговиків з міського бюджету виділено 23 мільйони гривень, ми передбачаємо, що рік завершимо із збитками у 12 мільйонів гривень, тому будемо писати відкритого листа до Уряду про те, що все-таки міський електротранспорт – це соціальний транспорт і його не можна прирівнювати до комерційного. Таку ж роботу почала «Асоціація міст України» і ми приєднуємося до них.
Галина ТИХА
This website uses cookies.