Аби проїзд автошляхами області був можливим під час завірюх, вздовж ділянок, де найчастіше спостерігаються замети, встановлюють щити та насаджують дерева.
Протягом останніх трьох років дорожники збільшили протяжність пасивного снігозахисту до 30 кілометрів.
«Щорічно в області проводяться роботи як по активному, так і по пасивному снігозахисту доріг. Найбільша увага нами приділяється останньому, зокрема облаштуванню вздовж доріг щитів, живоплотів, насадженню ялини та інших порід дерев, які можуть стригтися, тощо. Монтують пасивний снігозахист усі організації, які обслуговують дороги Тернопільщини», – коментує начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик.
У цьому році компанія «ТехноБудЦентр» вперше впроваджує пасивний снігозахист із застосуванням полікарбонатних сіток закордонного виробництва. Наразі дорожники з’ясовують ефективність нового, запозиченого в сусідній Польщі, методу.
Здебільшого вздовж доріг Тернопільщини можна побачити сплетені з хмизу щити. Їхнє застосування дозволяє одночасно і очистити узбіччя від самонасіву, і зекономити.
«Ми робимо дві роботи. Спершу звільняємо від кущів аварійно-небезпечні ділянки доріг та покращуємо видимість дорожніх знаків. А тоді з обрізаних рослинних матеріалів плетемо щити, – пояснює Богдан Іванович. – Просвітність живоплоту – не більше 50%.»
З 30 кілометрів на весняно-літній період дорожники демонтують менше половини щитів. Частину снігозахисту, який не заважає сільськогосподарській обробці полів, залишають. У новому сезоні лише замінюють зіпсовані частини хмизу. Це зменшує вартість нових щитів.
Дорожні служби, щоб сніг не затримувався на проїжджій частині, снігозахист встановлюють не ближче 13 метрів від краю узбіччя. Щити, встановлені на паях людей, ніякої шкоди не наносять. Перед їхнім монтажем лише забиваються кілки. Зазвичай достатньо перед встановленням живоплоту просто попередити власників земельних ділянок.