З 1 вересня у молодшій школі навчатися буде легше. Так пообіцяли в Міністерстві освіти й науки. МОН затвердило 13 нових програм для навчання дітей початкової школи.
Спеціалісти проаналізували попередні навчальні програми початкової школи та результати навчання школярів. З’ясувалося, що через складність завдань діти не в змозі осягнути всього навчального матеріалу. Відтак навчання дещо спростили. З нього вивели складні для розуміння теми, нормативи і зробили більший акцент на практиці.
Одним із нововведень є виведення з предмета «українська мова» поняття тексту та типи текстів. Тепер ці теми вивчатимть у старших класах. Раніше діти вчилися розпізнавати та будувати тексти-міркування, тексти-розповідь, тексти-опис. Зараз міністерство наполягає на тому, щоб дати дитині можливість розвиватися в логічному мисленні. Тому ввели у навчальну програму поняття тексту-есе.
Відбулися зміни в частині техніки читання. Тепер акцент перенесли на «розвиток якісного читання дітей». Тобто вчитель має розвивати не лише темп, а й спосіб читання, виразність, правильність, розуміння прочитаного.
– Із власного досвіду можу сказати, що діти більше зосереджували увагу на кількості слів, ніж на розумінні та інтонації прочитаного. Вони не враховували ні крапок, ні ком. Читали все на одній хвилі, – розповідає начальник обласного управління освіти та науки Ольга Хома. – Дитина читала велику кількість слів, але коли її запитували, про зміст, вона не могла розповісти про що йшлося у тексті. На даний час для дітей є можливість не читати великої кількості слів, а звертати увагу на темп читання, інтонацію. Тобто техніка читання не відміняється, але вона матиме інше спрямування.
Тепер для дітей 1-2-х класів не буде обов’язковим і вивчення таблиць додавання, віднімання, ділення та множення. Ця норма вводиться для дітей 3-4-х класів. Заняття з іноземної мови для першачків проходитимуть в ігровій формі. Більше уваги приділятимуть мовленнєвій діяльності, ніж написанню літер. В першому класі діти вчитимуть слова і використовуватимуть їх у спілкуванні. Побудову речень поступово вивчатимуть у другому класі.
Також МОН планує підготувати нові вимоги до оцінювання учнів. Ці зміни міститимуть виконання завдань олівцем для молодших класів, учителі не писатимуть червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості дітей.
This website uses cookies.