З 1 вересня у молодшій школі навчатися буде легше. Так пообіцяли в Міністерстві освіти й науки. МОН затвердило 13 нових програм для навчання дітей початкової школи.
Всі вони значно простіші за своїх попередників, пише “Номер один”.
Спеціалісти проаналізували попередні навчальні програми початкової школи та результати навчання школярів. З’ясувалося, що через складність завдань діти не в змозі осягнути всього навчального матеріалу. Відтак навчання дещо спростили. З нього вивели складні для розуміння теми, нормативи і зробили більший акцент на практиці.
Одним із нововведень є виведення з предмета «українська мова» поняття тексту та типи текстів. Тепер ці теми вивчатимть у старших класах. Раніше діти вчилися розпізнавати та будувати тексти-міркування, тексти-розповідь, тексти-опис. Зараз міністерство наполягає на тому, щоб дати дитині можливість розвиватися в логічному мисленні. Тому ввели у навчальну програму поняття тексту-есе.
Відбулися зміни в частині техніки читання. Тепер акцент перенесли на «розвиток якісного читання дітей». Тобто вчитель має розвивати не лише темп, а й спосіб читання, виразність, правильність, розуміння прочитаного.
– Із власного досвіду можу сказати, що діти більше зосереджували увагу на кількості слів, ніж на розумінні та інтонації прочитаного. Вони не враховували ні крапок, ні ком. Читали все на одній хвилі, – розповідає начальник обласного управління освіти та науки Ольга Хома. – Дитина читала велику кількість слів, але коли її запитували, про зміст, вона не могла розповісти про що йшлося у тексті. На даний час для дітей є можливість не читати великої кількості слів, а звертати увагу на темп читання, інтонацію. Тобто техніка читання не відміняється, але вона матиме інше спрямування.
Тепер для дітей 1-2-х класів не буде обов’язковим і вивчення таблиць додавання, віднімання, ділення та множення. Ця норма вводиться для дітей 3-4-х класів. Заняття з іноземної мови для першачків проходитимуть в ігровій формі. Більше уваги приділятимуть мовленнєвій діяльності, ніж написанню літер. В першому класі діти вчитимуть слова і використовуватимуть їх у спілкуванні. Побудову речень поступово вивчатимуть у другому класі.
Також МОН планує підготувати нові вимоги до оцінювання учнів. Ці зміни міститимуть виконання завдань олівцем для молодших класів, учителі не писатимуть червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості дітей.