Перспективи природного парку «Кременецькі гори» обговорили в обласній адміністрації.
З 2001 року на санній трасі у Кременці проводять міжнародні змагання із санного спорту на санкороликах «Кубок Бони», внесений у 2003-му до Єдиного календаря Міжнародної Федерації санного спорту.
Зиск від цих та інших можливих змагань хочуть отримати і в Національному природному парку «Кременецькі гори». Адже санна траса розташована на території заповідника.
«Там є рівна ділянка землі, там не треба нічого рубати, могла б бути просто біатлонна ділянка, а не база. Тоді як санна траса, розташована на 39 га на території природного парку «Кременецькі гори». На даний час ми розробляємо акти на землю парку і хочемо знайти інвесторів для її відновлення і домовитися про спільне користування з ФСТ «Колос», власником майна санної траси», – розповів директор парку Микола Штогрин.
Однак ці ідеї не знайшли схвальних відгуків у Тернопільській ОДА, оскільки санна траса є приватною власністю.
«Санна траса коштує проект від 3 до 4 млн. євро, від цього уже відмовилося багато країн, а практикує лише два десятки, але це багаті країни Європи. Але у вас немає документів на землю, це приватна власність громадській організацій ФСТ «Колос». Які можна реалізовувати проекти, якщо це приватна власність? Так само із біатлоном. Біатлон це коли їздять і стріляють, біатлон може бути, коли там буде повноцінне стрільбище, можна буде тренуватися. Це що ви говорите може бути лижною трасою. В нас є така традиція, ціла школа з тренерами і спортсменами, але до цього біатлон жодного стосунку немає», – зауважив директор департаменту сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту обласної держадміністрації Віктор Мацикур.
Все ж, згідно з планом розвитку Національного природного парку «Кременецькі гори», на території заповідника розвиватимуть гастрономічний туризм, пішохідні та вело маршрути, відпочинок на байдарках від села Іква до Старого Таража. Розвиватимуть також інфраструктуру Кременця за отриманий гранд у 240 тис. грн. за проектом «Перлини минулого – намисто майбутнього».
А от парадром «Соколина гора», відкритий ще минулого року, сьогодні не працює. Оскільки на території польотів організатори не можуть гарантувати безпеку – досі на Соколиній горі височіє лінія електропередач, яку за власні кошти сховати під землю місцевий РЕМ не погоджується.
Світлана КРИЧКІВСЬКА