На Тернопільщині активно експлуатують родовища, навіть у вихідні.
Про це на своїй сторінці в Фейсбуці написав місцевий журналіст Василь Солтис. При цьому він задав владі області конкретне питання, на яке б керівництву ОДА та облради пасувало би дати не менш конкретну відповідь.
Питання стосується того, що в області діє чимало кар’єрів та місць видобування річкового каменю, а багатотонажний транспорт, який вивозить копалини, істотно нищить дороги довкола.Однак прилеглим селам ніхто дороги не ремонтує.Тоді як коштів, за які згодом продають камінь чи інші копалини, мало б вистачити як мінімум на ремонт доріг, не ведучи мову вже про соціальний розвиток прилеглих територій.
“Хто працює на землі, той перший з хлібом на столі. Хто добуває газ, той перший гріється. Хто добуває пісок і камінь, той перший має хороші дороги. Здавалося, так мало би бути, але тільки не у нас.
Наприклад, на трасі Тернопіль–Гримайлів–Гусятин найгірша ділянка дороги від Полупанівського перехрестя до Скалатської автозаправки.
Причини дуже проста – дорога знищена через діяльність Полупанівського кар’єру, камінь із якого, до речі, іде на “експорт”, тобто за межі Тернопільщини.
Причому вантажівки возять камінь із Полупанівки і в будні, і в вихідні. І не має значення чи це звичайна субота або неділя, чи Миколая. У суботу поки проїхав тих 3-4 кілометри, зустрів три вантажівки із каменем.
Возять вони із кар’єру на Скалатську залізничну станцію. Там перевантажують у вагони і далі по залізниці відправляють камінь у південні області країни. Щотижня – по кілька ешелонів.
Обсяги видобутку каменю у Полупанівці – на мільйони. А що з того мають довколишні громади? Наразі я бачу тільки розбиті дороги.
Об’їзна у Скалаті вже, наприклад, другий рік закрита через свій аварійний стан і ніхто не ремонтує, хоча камінь під боком.
І тут питання до влади. Якщо підприємство, розробник кар’єру, платить мізерні податки, яких не вистачає на ремонт доріг, тоді чому так? Якщо підприємство платить податки в великому обсязі, тоді куди йдуть ці гроші?
Як на мене, – дороги, якими возять корисні копалини, мали б бути принаймні не в гіршому стані, ніж до початку розробки кар’єру”, – вважає Василь Солтис.