У Тернополі директор школи не включає опалення, бо хоче зекономити собі на премію

Для того, аби школи більше економили електроенергію, потрібно заохочувати їх до цього, вважають завучі та вчителі тернопільських шкіл.

В управлінні ЖКГ погоджуються, що мотивація потрібна, але ще потрібне розуміння директорів шкіл, що енергоефективність – це брати стільки енергії, скільки потрібно, щоб діти потім не хворіли, пише “20 хвилин”.

– У цій ситуації мотивація має дві сторони медалі, – говорить заступник міського голови з питань ЖКГ Владислав Стемковський. – У нас зараз є прецедент в одінй із шкіл міста – директор навідріз не хоче починати опалювання школи. Каже, що зекономлять, потерплять. А потім оця економія негативно впливає на здоров’ї дітей. Тому ми говоримо не про те, що треба економити, а про енергоефективність.

Різниця у цих поняттях у тому, що економія – це просто брати менше, а енергоефективність – це брати стільки, скільки потрібно, пояснює пан Стемковський.

– І якщо в класах буде менше 18 градусів, то така економія нікому не потрібна, – продовжує Владислав Стемковський. – Ця мотиваційна частина, має таку тонку грань, бо директор школи може включити калорифер в кабінеті і сказати, що йому нормально і тепло. А вісімсот учнів нехай мерзнуть. Зате в кінці року будуть зекономлені кошти і він звернеться до міського голови з проханням спрямувати ці кошти на преміювання вчителів.Є певна межа, звісно, подумати про преміювання – це хороше питання, але потрібно продумати алгоритм, щоб уникнути зловживання.

Наприклад, індивідуальні теплові пункти дають можливість в автоматичному режимі контролювати температуру у школі залежно від погодних умов. Тобто там встановлені температурні датчики регулювання і, після того, як зі школи виходять діти, умовно кажучи, о 17-18 годині, то ІТП в школі знижує подачу теплоносія. І до 6-7 ранку в школі температура може бути +14-15 градусів, а на ранок перед навчанням температура знову піднімається, і це все відбувається автоматично.

– Так само у вихідні дні, на канікулах, під час карантину, – пояснює чоловік. – Ми порахували, що загальна кількість днів, навіть годин, коли у школі потрібна температура +19-+20 градусів – це насправді одна п’ята від усього періоду опалювального сезону. Тобто економити можна, але знову ж таки – це бути енергоефективним, а не просто скнарою.

-

This website uses cookies.