У Тернополі директор школи не включає опалення, бо хоче зекономити собі на премію

Для того, аби школи більше економили електроенергію, потрібно заохочувати їх до цього, вважають завучі та вчителі тернопільських шкіл.

опаленняВ управлінні ЖКГ погоджуються, що мотивація потрібна, але ще потрібне розуміння директорів шкіл, що енергоефективність – це брати стільки енергії, скільки потрібно, щоб діти потім не хворіли, пише “20 хвилин”.

– У цій ситуації мотивація має дві сторони медалі, – говорить заступник міського голови з питань ЖКГ Владислав Стемковський. – У нас зараз є прецедент в одінй із шкіл міста – директор навідріз не хоче починати опалювання школи. Каже, що зекономлять, потерплять. А потім оця економія негативно впливає на здоров’ї дітей. Тому ми говоримо не про те, що треба економити, а про енергоефективність.

Різниця у цих поняттях у тому, що економія – це просто брати менше, а енергоефективність – це брати стільки, скільки потрібно, пояснює пан Стемковський.

– І якщо в класах буде менше 18 градусів, то така економія нікому не потрібна, – продовжує Владислав Стемковський. – Ця мотиваційна частина, має таку тонку грань, бо директор школи може включити калорифер в кабінеті і сказати, що йому нормально і тепло. А вісімсот учнів нехай мерзнуть. Зате в кінці року будуть зекономлені кошти і він звернеться до міського голови з проханням спрямувати ці кошти на преміювання вчителів.Є певна межа, звісно, подумати про преміювання – це хороше питання, але потрібно продумати алгоритм, щоб уникнути зловживання.

Наприклад, індивідуальні теплові пункти дають можливість в автоматичному режимі контролювати температуру у школі залежно від погодних умов. Тобто там встановлені температурні датчики регулювання і, після того, як зі школи виходять діти, умовно кажучи, о 17-18 годині, то ІТП в школі знижує подачу теплоносія. І до 6-7 ранку в школі температура може бути +14-15 градусів, а на ранок перед навчанням температура знову піднімається, і це все відбувається автоматично.

– Так само у вихідні дні, на канікулах, під час карантину, – пояснює чоловік. – Ми порахували, що загальна кількість днів, навіть годин, коли у школі потрібна температура +19-+20 градусів – це насправді одна п’ята від усього періоду опалювального сезону. Тобто економити можна, але знову ж таки – це бути енергоефективним, а не просто скнарою.

12345 (Оцініть статтю)
Loading...

Автор: galas

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *