Читайте новини Галас на GoogleNews - Нажміть підписатися

Читайте новини Галас у Телеграм каналі - Відкрити

Чому у Тернополі дорожчає проїзд у тролейбусах?

З 10 січня у Тернополі подорожчав на гривню проїзд у громадському транспорті, однак для електричного транспорту міста це все одно не порятунок, враховуючи збитки, які несе дане комунальне підприємство.

За словами директора КП «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха, для підприємства виконання фінансового плану на 2017 рік буде дуже складним, адже з нового року вступили в дію деякі нововведення.

Зокрема, це стосується підняття мінімальної зарплати та значного подорожчання електроенергії.

– 19 грудня 2016-го року за проектом про відмінну перехресного субсидіювання був прирівняний тариф для міського пасажирського електричного транспорту до рівня звичайних споживачів, – пояснює Андрій Мастюх. – Що це означає? Порівняно з січнем 2016-го й січнем 2017-го вартість електроенергії для міського електричного транспорту зросла у вісім разів з 0,36 коп. до 2,46 грн., а це дуже сильний удар по міському пасажирському електричному транспорті. І якщо говорити про співвідношення вартості проїзду до вартості електроенергії, то вартість проїзду майже дорівнює одному кіловату електроенергії.

Крім того, зазначає Андрій Павлович, з державного бюджету не виділяються кошти на перевезення пільговиків, які надані безпосередньо ж державою. Ці витрати покладені на місцевий бюджет.

– За даними цифрами ми проводили розрахунки і вартість проїзду у транспорті з оплатою повної вартості без пільгових категорій мала би становити 4,18 грн., а вона становить три гривні, тому маємо дефіцит по фінансуванні, – каже директор комунального підприємства. – Враховуючи те, що в рік ми перевозимо близько 25 мільйонів пасажирів, можемо підрахувати, які втрати несе підприємство. Незважаючи на те, що на перевезення пільговиків з міського бюджету виділено 23 мільйони гривень, ми передбачаємо, що рік завершимо із збитками у 12 мільйонів гривень, тому будемо писати відкритого листа до Уряду про те, що все-таки міський електротранспорт – це соціальний транспорт і його не можна прирівнювати до комерційного. Таку ж роботу почала «Асоціація міст України» і ми приєднуємося до них.

Галина ТИХА

Тернополяни починають розводити багаття у квартирах

Як тернополяни зганьбилися перед киянами