Тільки з 2013 року кількість випускників 9,10,11 класів в області скоротилася на 4 665 учнів. Тому послуг усіх працюючих викладачів у ПТУ Тернополя тепер не потребують.
Зокрема, у 2015-16 рр. випускників поменшало майже на 1 000. Однак до сьогодні у професійно-технічних училищах самостійно вирішували, яку кількість студентів набирати. А різке зменшення кількості учнів майже не вплинуло на державне замовлення, адже в останні роки скоротили всього 69 місць.
«Тепер ми вже примусово зменшуємо державне замовлення на 342 місця. Хоч цього не хочуть робити у ПТУ. Але ж ми не можемо вчити студентів із Житомира, якщо фінансуємо заклади із міського бюджету Тернополя. Із демографічним фактором зменшення кількості випускників в області, а також зі зменшенням держзамовлення, у ПТУ звільняють і викладачів», – повідомила заступник начальника управління освіти і науки Тернопільської міської ради з фінансових питань Олена Пельвецька.
В управлінні освіти і науки Тернополя проаналізували затребуваність професій, можливу у 2016 році кількість студентів професійно-технічних училищ, потрібне фінансування кожному із закладів і вирішили, що потрібно скоротити до 25% викладачів у кожному ПТУ. Однак на те, кого звільняти, а кого залишити на посаді управління вплинути не може, запевняють його працівники. Оскільки викладачів наймали керівники училищ, вони і в праві звільнити, кого захочуть.
До кінця року на фінансування професійно-технічних училищ Тернополя потрібно 74 млн. грн. На останній сесії міської ради виділили всього 17 млн. грн., щоб виплатити викладачам відпускні.
«А для цього ми тимчасово забрали гроші з двох місяців оплати праці вчителів, із садочків, позашкільних закладів, спортивних шкіл. Загалом на кожен квартал для фінансування ПТУ потрібно близько 25 млн. грн.», – додала Олена Пельвецька.
Отож, переглядатимуть бюджет і шукатимуть решту фінансування для ПТУ уже в серпні, на черговій сесії міської ради Тернополя.
Світлана КРИЧКІВСЬКА